חזרו מתאילנד כדי להתגייס ונישאו בחתונת בזק: "עוד נעשה שמחה גדולה"

בני הזוג אלינור יוספין ואורי מינצר היו בטיול בתאילנד כשקיבלו לפתע צו 8 ונקראו למלחמה. בלי היסוס עלו על טיסה ארצה, אך רגע לפני שיצאו לחזית ביקשו להינשא בחתונת בזק מצומצמת, בנוכחות ההורים ומניין עדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 12:50 כד בתשרי התשפד

חזרו מתאילנד כדי להתגייס ונישאו בחתונת בזק: "עוד נעשה שמחה גדולה"
חזרו מתאילנד ונישאו בחתונת בזק, צילום: אבי פרידמן

מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה באופן פתאומי הובילה לגיוסם של עשרות אלפי חיילים וחיילות בכל רחבי הארץ, וגם מחוץ לה. אלינור יוספין ואורי מינצר היו בטיול משותף בתאילנד כשלפתע החלו להגיע ידיעות על המלחמה בישראל, וכל אחד מבני הזוג - מילואימנקים טריים - קיבל צו 8. השניים מיהרו לעשות את דרכם ארצה, אך רגע לפני שיצאו לחזית ביקשו להתחתן.

"דמיינתי את הרגע הזה אלף פעמים, מעולם לא דמיינתי אותו ככה"

החתונה של הזוג הצעיר התקיימה בשוהם, בנוכחות ההורים ומניין עדים בלבד.את החופה ערך רב העיר ויו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, שערך עבורם את כל התהליך מרישום לנישואין ועד חופה ולבסוף נתן להם את ברכת הדרך לפני צאתם לחזית. "דמיינתי את הרגע הזה אלף פעמים", שיתף מינצר, "אבל מעולם לא דמיינתי אותו ככה. אני בתקווה שנעשה את התיקון ונקיים את האירוע בדרך שאנחנו רוצים. זכיתי לאהוב את החברה הכי טובה שלי, את העבר שלי ההווה שלי ואת העתיד שלי".

הרב דוד סתיו, שערך את החופה, התרגש גם הוא, "לא בכל יום זוג מתחתן ערב יציאה למלחמה", אמר בנוכחותם, "והחתונה הזו מביעה את האמונה של הזוג בקשר שלכם, מביעה את האהבה היוקדת בינכם, בין הארץ הזאת ובין העם הזה. אנו מתפללים עבורכם שהבית שבניתם יהיה בניין עדי עד. כמה שהחתונה הזו הייתה מצומצמת בהיקפה, בעזרת ה' כשנחזור בשלום נעשה שמחה גדולה וְהָיָה רֵאשִׁיתְךָ מִצְעָר, וְאַחרִיתְךָ יִשְׂגֶּה מְאוֹד".