היום השלישי למלחמה גלנט הנחה להטיל מצור על עזה, מטח רקטות כבד לעבר המרכז וירושלים

שר הבטחון: "הורתי להטיל מצור מוחלט על עזה. אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם" | מטח רקטות כבד לעבר ישראל, אזעקות במרכז ובירושלים | תמונת המצב של הלחימה: הושגה שליטה ביישובים, לא בטוח שאין עוד מחבלים בשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 11:31 כד בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 09/10/23 12:32

גלנט הנחה להטיל מצור על עזה, מטח רקטות כבד לעבר המרכז וירושלים
תקיפה בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

חרבות ברזל, היום השלישי: שר הביטחון יואב גלנט התחיל לקיים בשעה 12:30 הערכת מצב בפיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן. "הוריתי להטיל מצור מוחלט על עזה. אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם", אמר גלנט עם תחילת הערכת המצב. מוקדם יותר היום (ב') דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן כי הושגה שליטה ביישובי העוטף. בתוך כך, בשעה 12:00 נורה לעבר ישראל מטח רקטות כבד, אזעקות הופעלו במרכז ובירושלים.

שדרות לא תפונה, פינינו 15 מתוך 24 יישובים

"ארגון המרחב הוא המשימה המרכזית להיום. הפרצות שנפתחו בגדר בעזה יאובטחו על ידי טנקים שיגיעו למרחב ויעמדו מול כל פרצה, כלים אוויריים - מסוקי קרב, כטב"מים, על מנת שנחזיק את כל הפרצות בגדר", פתח הדרי. לגבי יישובי העוטף, הסביר: "היישובים צמודי הגדר כרגע בשלבי פינוי. פינינו 15 מתוך 24 יישובים באופן מלא. ביממה הקרובה נפנה את כל היישובים צמודי הגדר. שדרות לא תפונה בשלב הזה".

מלחמת חרבות מגן

מלחמת חרבות מגן, צילום: דובר צה"ל

"סינואר והנהגת חמאס ברי מוות"

עוד אמר הגרי: "סינואר והנהגת חמאס ברי מוות" והדגיש: "כל יכולות צה"ל על השולחן וכל דבר יופעל בעתו". לדבריו, "יש מאות הרוגים בגדר. טבחנו בהם על ידי מסוקים וירי. אין כרגע לחימה במרחב. היו הבוקר כמה מקרים בודדים בכמה מקומות והמחבלים חוסלו".

בהמשך לפעילות ביישובי העוטף, שנמשכת - כוח צה"ל סיכל כעת מחבל במרחב קיבוץ כפר עזה. ממשיכים חילופי אש בין כוחותינו למחבלים. כוחות צה"ל ימשיכו במאמץ לסיכול גורמי הטרור במרחב עוטף עזה.

מטח כבד לעבר ישראל

בשעה 2:00 נשמעו אזעקות באיזור המרכז ובאיזור ירושלים בעקבות מטח כבד שנורה מעזה. כרגע לא ידוע על נפגעים.