אבי בניהו בירך את הישיבה הגבוהה והשיב אש לתוקפים משמאל: "אינני זקוק לחיזוק"

איש התקשורת ודובר צה"ל לשעבר שיתף בתפילה הקיבוצית שלו שנערכה על ידי ישיבת מצפה יריחו וכתב למי שתקף אותו: " את יהדותי ומורשת אבותיי ינקתי מבית אבי וסבי ז"ל יוצאי קהילת דמשק בבית כנסת 'אוהל מועד' בתל אביב בהנהגתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 13:38 יא בתשרי התשפד

אבי בניהו בירך את הישיבה הגבוהה והשיב אש לתוקפים משמאל: "אינני זקוק לחיזוק"
אבי בניהו, צילום: Moshe Shai/Flash90

אבי בניהו, איש התקשורת, דובר צה"ל לשעבר וחבר קיבוץ להבות חביבה, שיתף בצאת יום הכיפורים תמונה מרגשת במועדון הקיבוצי. בתמונה נראים חברי הקיבות יחד עם אנשי ישיבת "מצפה יריחו" שהגיעו לקיים את התפילה. אחרי הביקורת שחטף בניהו על כך שהתפלל בהפרדה, הוא הסביר את עמדתו.

בניהו על ישיבת מצפה יריחו: "יהדות טובה נעימה ומאירת פנים"

בציוץ המרגש כתב בניהו: "180 חברות, חברים ונוער בכל נדרי ובנעילה בקיבוץ. כבר 11 שנים שאנשי ישיבת 'מצפה יריחו' מגיעים מידי יום כיפור ומנהלים את התפילות במועדון בלהבות חביבה שמוסב לבית כנסת. הם הגיעו כנערים תלמידים, אח"כ בשרותם הצבאי וכעת עם נשותיהם וטפם. יהדות טובה נעימה ומאירת פנים".

בהמשך הוא כתב כי הוא נגד הפרת פסיקת בג"ץ: "אדי הדלק מרחפים מעל הארץ. בארועים בתל אביב, הנסיון לכפות, וההתעלמות מפסיקות בג"צ, מסמלים כוון ברור ומסוכן לחברה הישראלית יותר מכל אוייב חיצוני. כך מרחיקים ציבור גדול מהיהדות הטובה ומאירת הפנים. אם לא נדע להתפשר, ללמוד לאהוב ולהעריך, להאחז בכל הסכמה - לא נהיה. נקודה".

"את מורשת אבות אבותיי אני מנחיל לילדיי, לצד הציווי 'איש באמונתו יחיה'"

לאחר מכן ענה בניהו לתוקפים: "לנוזפים בי שהסכמתי להשתתף בתפילת כיפור בבית הכנסת בקיבוץ בהפרדה, אומר: את יהדותי ומורשת אבותיי ינקתי מבית אבי וסבי ז"ל יוצאי קהילת דמשק בבית כנסת 'אוהל מועד' בתל אביב בהנהגתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. אינני זקוק לחיזוק מאיש. את מורשת אבות אבותיי אני מנחיל לילדיי, לצד הציווי 'איש באמונתו יחיה'".