מאיה ורטהיימר חשפה שהתפללה כל שנה בדיזינגוף ומחתה: "זה לתקוע אצבע בעין"

אושיית הרשת והשחקנית שיתפה בחוויית יום הכיפורים שלה, וסיפרה כי כל שנה היא הולכת לתפילה בדיזינגוף - אך לדבריה השנה היה אסור לקיים אותה בהפרדה: "אם רוצים לקיים את התפילה בהפרדה אפשר ללכת לאחד מ-512 בתי הכנסת בעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 10:20 יא בתשרי התשפד

מאיה ורטהיימר חשפה שהתפללה כל שנה בדיזינגוף ומחתה: "זה לתקוע אצבע בעין"
מאיה ורטהיימר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאיה ורטהיימר, אושיי הרשת והשחקנית, משתפת באינסטגרם על מחשבותיה. אמש (ב') היא שיתפה במחשבות שלה בעקבות פיצוץ התפילה בדיזינגוף. "כל שנה אני הולכת לתפילה הזו בכיכר דיזנגוף. אתמול הלכתי לכיכר אתרים, זו תפילה מדהימה שנועדה לקרב לבבות. כל כך הרבה אנשים יחד", פתחה ורטהיימר - אך המשיכה וטענה כי השנה המצב שונה.

"המצב הוא כזה שאנשים בתל אביב מפחדים על האפשרות לנהל אורח חיים חילוני"

"חשוב לי שתבינו את ההיסטוריה של הדברים וגם אותי. אני מתפללת בתפילה הזו. התפילה הזו אכן נערכת כל שנה. אבל השנה המצב בארץ הוא שונה. המצב הוא כזה שאנשים בתל אביב מפחדים על האפשרות לנהל אורח חיים חילוני והכל הרבה יותר נפיץ ודליק".

עימותים בכל נדרי בתל אביב

עימותים בכל נדרי בתל אביב | צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

היא תיארה את התפילה וכתבה: "חילונים ודתיים, כאלה שצמים כאלה שלא, כולם מכבדים את כולם ומקיימים חי זה לצד זה באופן ליברלי. כי זו העיר שלנו, היא ליברלית ומאפשרת. כך זה היה תמיד ולא ניתן לה להיות אחרת. האמת שכל כך חיכיתי ליום כיפור בארץ, יש קסם באוויר, האופניים ברחובות, השקט. הייתי מנותקת מהטלפון והעולם ב-25 שעות האחרונות. אני תמיד צמה ועושה לי יום לחשבון נפש. יום שבו אני מנסה לסכם עם עצמי שאהיה טובה יותר".

מאיה ורטהיימר: מה שקרה בכיכר דיזנגוף מעציב אותי

"מה שקרה בכיכר דיזנגוף מעציב אותי וצריך לעצור אותו ולגנות אותו. אם רוצים לקיים את התפילה בהפרדה אפשר ללכת לאחד מ-512 בתי הכנסת. בא לכם להתפלל במרחב הפתוח זה נפלא, אבל הסיפור הזה של לתקוע אצבע בעין. לבצע הפרדה בוטה בשטח ציבורי למרות שבמפורש פסקו נגד, למה בעצם? יום כיפור זה יום של אהבה ואחדות וחשבון נפש, ‏אני ואספי יצאנו עכשיו מהתפילה בציטלין במרחב הפתוח שגברים ונשים ישבו בנפרד בלי מחיצה. אני ואספי עמדנו זה לצד זו מאחור, לא הרגשתי לא נעים. כולם מחייכים לכולם ומחכים לשמוע את השופר. יום של יחד".