עדן חסון בתמונה עם כיפה: "הם החזיקו חרבות ואנחנו מחזיקים סמארטפונים"

הזמר עדן חסון העביר חלק מעשרת ימי תשובה בירושלים, מה שהביא אותו למקומות בעיר שלא הכיר עד היום: "עם כמה שתהיה עתיקה - רלוונטית באופן מדויק להיום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/23 23:01 י בתשרי התשפד

עדן חסון בתמונה עם כיפה: "הם החזיקו חרבות ואנחנו מחזיקים סמארטפונים"
עדן חסון, צילום: יניר סלע

צדיק: הזמר עדן חסון בפוסט חשוף סיפר על ימי התשובה שלו השנה, אליהם צירף תיעוד שלו מהסליחות בכותל כשהוא חובש כיפה, חסון כתב: "השנה הרגשתי את הימים שלפני כיפור בווליום גבוה יותר. הופעתי בירושלים במשך כל השבוע אז נשארתי לישון. האמת, לראשונה גיליתי את ירושלים".

עדן חסון בכותל

הזמר הוסיף: "זה התחיל במופעי סליחות עם דוד דיאור היקר ועוד זמרים שאני אוהב, ביקור במקומות שמעולם לא הייתי, סליחות המוניות עם עשרות אלפי אנשים יקרים בכותל ועד לסיורים בתוך בטן האדמה למנהרות בנות 2000 שנה שגילו לא מזמן.

ירושלים מרתקת. וההיסטוריה שלה, עם כמה שתהיה עתיקה - רלוונטית באופן מדויק להיום. היא מלמדת שכל תקופה ארוכה היא חרבה בנסיבות שעשויות להחריב אותה גם היום. לראשונה חרבה בגלל אי ראיית האחר, שחיתויות של בעלי השליטה, התעלמות מהאנשים 'השקופים' והפערים בין החזק לחלש".

לסיום כתב חסון: "בשנית חרבה בשל שנאת חינם, חוסר הרצון לפרגן ולשמוע דעות של אחרים, פנאטיות וזילות האחר. חברים זו אותה הגברת בשינוי אדרת. אלו מחלות שהחברה שלנו סובלת מהן עד היום. הם החזיקו חרבות ואנחנו מחזיקים סמארטפונים. לקראת היום הגדול הזה, אני לוקח על עצמי השתדלות למצוא את הטוב באחר. ושאני אומר אחר אני מתכוון לחי, לצומח ולדומם. להוא שרואים ברחוב ולאדם שגר איתי בבית".