לפני הפגישה ההיסטורית: מה נתניהו באמת צריך לבקש מאילון מאסק

ראש הממשלה נתניהו בדרכו לפגוש את האיש העשיר והיצירתי בעולם - וזו הזדמנות חד פעמית לבקש ממנו לעזור למדינה הקטנה ומסוכסכת שלנו | הנה כמה נושאים שנשמח שיעלו על שולחן הדיונים

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 18/09/23 15:11 ג בתשרי התשפד

לפני הפגישה ההיסטורית: מה נתניהו באמת צריך לבקש מאילון מאסק
אילון מאסק, צילום: shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לביקור מדיני בארצות הברית, שיתחיל היום (ב') בפגישה עם איש חשוב במיוחד: אילון מאסק, האדם העשיר בעולם שמחזיק בבעלותו חברות כמו טוויטר, טסלה, openAI וspaceX ושלא מהסס לממש כל גחמה טכנולוגית שעולה במוחו המבריק במיוחד. לכבוד המאורע, איגדנו מספר בקשות שנשמח שראש הממשלה יציג למילארדר, לטובת כלל אזרחי ישראל.

1. להחזיר את טוויטר

אילון מאסק ידוע באהבתו לשמות מוזרים. אולי השם החדש של טוויטר - "X", הוא מחווה לבנו - שקרוי X Æ -12 (לבחירת השם יש הסבר ארוך ומסובך שקשור למתמטיקה, בינה מלאכותית ומטוסים). אבל גם אם בנו מצליח לשאת בגאון שם מורכב כזה, רוב אזרחי ישראל מעדיפים את הציפור הכחולה והשם הפשוט של האפליקציה.

אילון מאסק, טוויטר

אילון מאסק, טוויטר, צילום: shutterstock

2. טיפים לגידול ילדים

מאסק הוא אבא ללא פחות מ-11 ילדים. בתור מדינה שבה אחוזי הילודה גבוהים במיוחד ובה לא מעט משפחות מרובות ילדים, נשמח לשמוע מהאיש העשיר בעולם איך הוא עושה זאת בעצמו. בנוסף, הציבור החרדי זקוק לקצת עידוד וסנגור באווירה הפוליטית הנוכחית.

למצולמים אין קשר לכתבה, אילוסטרציה

למצולמים אין קשר לכתבה, אילוסטרציה צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

3. פתרון סופי לפקקים

לפני מספר שנים הקים מאסק חברה בשם "The Boring Company" - ("חברת הכרייה" או "החברה המשעממת", לבחירתכם). את הרעיון להקמת החברה שכורה מנהרות תחבורה, הגה כשעמד בפקקים - ופשוט נמאס לו. אבל זו לא הפעם היחידה בה התעסק בתחבורה ציבורית. בשנת 2013 הקים את "הייפרלופ" - קפסולות נוסעים המונעות על ידי לחץ אוויר, במהירות נסיעה ממוצעת העומדת על 962 קמ"ש. אנחנו פה להזכיר כי בישראל הפקוקה נשמח לפתרונות תחבורה מקוריים, שיפטרו אותנו אחת ולתמיד מהעומסים האינסופיים.

פתרון סופי לפקקים

פתרון סופי לפקקים צילום: Hadas Parush/Flash90

4. להוסיף לטסלה מערכת נגד נהגים מעצבנים

ושוב נחזור למצב הכבישים בישראל - מעבר לבעיית פקקים. הנהגים בישראל חסרי סבלנות, פזיזים ועצבניים. ברכבים החשמליים של "טסלה" יש כבר כל כך הרבה מערכות אוטומטיות, אז מה זה בשביל מאסק, הבעלים של החברה, להוסיף עוד מערכת נגד נהגים מרגיזים? הנה רעיון אחד לדוגמא: ברגע שרכב צופר, מהירות הנסיעה שלו יורדת אוטומטית ב- 10 קמ"ש.

טסלה

טסלה, צילום: shutterstock

5. לצרף כמה ישראלים לטיסה למאדים

spaceX היא חברה בבעלותו של מאסק שמתכננת לשגר חללית למאדים - ונכון לעכשיו היא היחידה שבאמת מתקדמת במבצע המורכב. אם עדיין לא נסגרה ההרשמה, יש כמה ישראלים שנשמח להעלות על הטיסה הזו - וגם להשאיר שם: גברים מסגבירים, אנשים שמפעילים רמקולים בחופים ומוקדניות טלמרקינג של קברי צדיקים. אם נשאר מקום - הרשימה עוד ארוכה.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

6. כסף

אילון מאסק הוא באופן רשמי האדם העשיר ביותר בעולם עם הון שעומד על 192 מיליארד דולר. כמה מילארדים ללא ספק יסדרו אותנו - נוכל לבנות דיסנילד בישראל, אי מלאכותי בצורת מגן דוד, או פשוט להשקיע קצת יותר בחינוך ובפריפריה.

שטרות

שטרות, צילום: נתי שוחט/פלאש 90