"למה לשלול מהדתיות להביא מחיצה ולתפוס לעצמן פינה"

ברקע סערת התפילות בכיכר דיזנגוף והאיסור של עיריית תל אביב על הקמת מחיצות, אומר הזמר קובי אוז כי "מטופש 'להסדיר' את האנדרלמוסיה הסובלנית הזאת שבסופה תקיעת שופר" וקורא לתת לנשים להקים מחיצות "לצד כלבים, נשים עם בגד ים ואנשים שמפטפטים בטלפון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 11:57 ג בתשרי התשפד

"למה לשלול מהדתיות להביא מחיצה ולתפוס לעצמן פינה"
קובי אוז, רוצה להתפלל בכיכר, צילום: FLASH90

לאחר שהתעורר פולמוס סביב דרישת עיריית תל אביב כי לא יוקמו מחיצות בתפילה המסורתית בכיכר דיזנגוף, מביע גם הזמר קובי אוז את דעתו לאחר שהתפלל במניין מספר פעמים בעבר. בטוויטר כתב: "בבית כנסת הגדול הזה שנקרא ארץ ישראל, אין כבר צורך בהגנת ביה"כ, אנו כבר לא בגולה. וטבעי להתפלל בכיכר דיזנגוף ביום כיפור לצד כלבים, נשים עם בגד ים, אנשים מפטפטים בטלפון ים אופניים וגם דתיות שמסתתרות מאחורי פרגוד קש".

"למה לשלול מהדתיות להביא פרגוד ולתפוס לעצמן פינה"

אוז מתאר את התפילה ובכיכר כ"אנדרלמוסיה הסובלנית" ואומר כי מטופש להסדיר את התפילה במקום. הוא הוסיף וכתב: "למה לשלול ממני ללכת עם הילדים והילדות ולהתפלל בכיכר? למה לשלול מאותן דתיות להביא פרגוד ולתפוס לעצמן את הפינה שלהן ולהתפלל לצידנו?".

תפילה בכיכר דיזנגוף, ארכיון

תפילה בכיכר דיזנגוף, ארכיון צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

"אני אוהב את עם ישראל, אוהב את התיירים, אוהב את הלהט"ב, אוהב את מדליקי הסיגריה במפגיע, אוהב את אלה שמתרגשים בשקט ואת הציניקנים והדתיים"הוא כותב. בתגובה לאחד הגולשים הוסיף אוז: "מאז שיש תפילה בכיכר, אני יכול לשמוע תפילות ושופר עם אשתי, אמא שלי והילדים, מה שאני לא יכול לעשות בבית הכנסת".