רב קהילה חדש ביישוב הדתי חילוני - כך קיבלו את פניו

תושבי עלי זהב שבשומרון חגגו באירוע מרגש את מינוי של הרב גד מכטה לרב קהילה ביישוב, באירוע נכחו רבנים וחברי הקהילה | "בשם סבא סאלים-שלמה וסבא יוסף אני יוצא לדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/23 08:21 כב באלול התשפג

רב קהילה חדש ביישוב הדתי חילוני - כך קיבלו את פניו
הרב מכטה | , צילום: אורי מאור

קהילת עלי זהב חגגה אתמול בערב (ה') את מינויו של הרב גד מכטה לרב קהילה ביישוב. הרב מכטה הוא בוגר ישיבת ברכת משה שבמעלה אדומים ומחבר פירוש "משנאות" - משניות מבוארות לילדים. הרב מכטה לומד בכולל הדיינות בישיבת ברכת משה ובימים האחרונים זכה בפרס מפעל הפיס לחיבור תורני. הערב נפתח בריקודים של שמחה לרגל מינוי הרב, והמשיך בברכות.

בין המברכים: הרב אלישע אבינר, ראש הכולל בישיבת ברכת משה, בה למד הרב מכטה, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הרב שי יהודאי, רב אולפנת שירת הים ותושב היישוב, הרב עזרא פטשינו, רב היישוב לשם, והרב מנשה יששכר, רב היישוב פדואל והרב האזורי, שמסיים בימים אלו את תפקידיו ופורש לגמלאות. נציגי הקהילה העניקו לרב מנשה מתנה צנועה לרגל הפרישה לגמלאות.

הרב מכטה | צילום: אורי מאור

"התורה שלו מתוקה"

הרב אלישע אבינר, דיבר על כך שקשה לשבח רב בפני מי שבחרו בו, שהרי בחרו בו בגלל מעלותיו. עם זאת ציין שאחרי היותו תלמיד חכם, מגיד שיעור ואיש הלכה, יש משהו מיוחד ברב גד, שאין לכל רב, "התורה שלו מתוקה". הרב אלישע אבינר פנה לרב גד וציין שרבנות זו עבדות, הרב עובד כל הזמן זו המסירות של רב קהילה, אך גם הקהילה צריכה לחזק את הרב ולתת לו את כל הסיוע להצלחה.

לסיום הוזמן הרב גד מכטה, רב הקהילה, לדבר. "למה לך התפקיד הזה שאלו מסביב…מה לך שאלתי את עצמי", אמר הרב גד וענה: "בשם סבא סאלים-שלמה וסבא יוסף אני יוצא לדרך". הרב הודה לקהילה, למשפחתו למועצה הדתית ולרבותיו על הבחירה וביקש ברכת הצלחה מהסובבים.

צילום: אורי מאור