שיקלי חוזר לשתף פעולה עם החבר שפרש מימינה: "איש אמת"

שר התפוצות הודיע כי מינה את שי מימון לתפקיד ראש המטה שלו: "בהצלחה לשימון היקר, איש אמת. בעזרת ה' נעשה ונצליח" | מימון, שפרש מימינה בתחילת כהונת הממשלה הקודמת, אמר: "תודה על הזכות הגדולה לעבוד איתך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/23 22:31 כא באלול התשפג

שיקלי חוזר לשתף פעולה עם החבר שפרש מימינה: "איש אמת"
השר עמיחי שיקלי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יותר משנתיים חלפו מאז הכריז שי מימון, מספר 9 במפלגת ימינה, על פרישתו ממנה, בניגוד לעמיחי שיקלי שלא פרש וכחבר כנסת פעל על דעת עצמו ולא קיבל את גישת המפלגה. מוקדם יותר היום (ה') הודיעו השניים על שיתוף פעולה ביניהם.

"תודה על הזכות הגדולה לעבוד איתך"

השר שיקלי פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי מימון יהיה ראש המטה שלו: "בהצלחה לשימון היקר, איש אמת, חבר ומהיום ראש המטה. בעזרת ה׳ נעשה ונצליח". מימון צייץ גם כן: "עמיחי, תודה על הזכות הגדולה לעבוד איתך למען עם ישראל ומדינת ישראל. בעז"ה".

הפרישה מימינה וההסברים

בראיון ב'כאן חדשות' בחודש יוני 2021, תחילת כהונתו של נפתלי בנט כראש ממשלה, הסביר מימון מדוע פרש מימינה ולא נהג כמו שיקלי. "הסיטואציה של שיקלי שונה, הוא נבחר לכנסת, קיבל את המנדט ומייצג את עמדותיו", אמר מימון והסביר: "אני לא בכנסת, כל מה שיקרה אם לא אתפטר זה שיהיה למישהו במפלגה טיפה כאב ראש עם החוק הנורווגי".

בחשבון הטוויטר שלו כתב בזמנו: "לא אפר את הבטחתנו לציבור שלא להישען על קולות מפלגת תומכי טרור. לא אפנה עורף לחבריי ממשפחות השכול ונפגעי האיבה. הבטחנו כי לא נישען על מפלגה שתומכת בהמשך חלוקת משכורות למחבלים, שמבקרת מחבלים רוצחי יהודים בכלא, שמתנגדת למדינת ישראל".