"בז גם לחברים שלי": המחאה של אביב גפן בברלין

הזמר המצליח שלא אחת הביע בפומבי את דיעותיו נגד הממשלה ובעד המחאה, תוקף אמנים שלא מביעים את דעתם בנושא: "אני בז להם" אמר במהלך הופעה בברלין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 09:09 כ באלול התשפג

"בז גם לחברים שלי": המחאה של אביב גפן בברלין
אביב גפן, תוקף אמנים שלא מביעים את דעתם, צילום: Miriam Alster/Flash90

התקופה הסוערת שעוברת על מדינת ישראל סביב הרפורמה המשפטית מעמידה את אמני ארצנו בקונפליקט לא פשוט בנוגע להבעת עמדה פוליטית. רבים מעדיפים שלא להביע את עמדתם מחשש לפגיעה כלכלית או פגיעה בשמם בעוד אמנים אחרים דוגמת אביב גפן וקרן פלס מביעים בגלוי את עמדתם נגד הרפורמה המשפטית. במהלך הופעה בברלין, תקף גפן בחריפות את אלה שלא מביעים עמדה.

אביב גפן תוקף את האמנים שלא הביעו עמדה צילום: רן בוקר, ynet

"מעדיפים להרוויח יותר כסף, אבל להפסיד את ישראל"

בסרטון שפרסם עיתונאי ynet רן בוקר, נראה גפן מדבר לקהל במהלך הופעה בברלין ותוקף את אותם אמנים: "אני רוצה לבוז לאמנים, גם חברים שלי שבשיחות טלפון הם חושבים בדיוק כמו רוב העם בישראל היום והם לא נוקטים שום עמדה והם מעדיפים להרוויח יותר כסף, יותר קהל אבל להפסיד את ישראל" אמר גפן וסיים: "מקווה שהם יתיישרו איתנו ויהיו אמיצים".

אביב גפן נעצר בהפגנה

אביב גפן נעצר בהפגנה לפני מספר חודשים. צילום: ללא

גפן עוכב בהפגנה

כאמור, גפן הוא אחד האמנים הקולניים ביותר בכל מה שנוגע למחאה נגד הרפורמה המשפטית, ואף עוכב באחת ההפגנות. לאחר ששוחרר שיחזר את האירועים וכתב: "הייתי בהפגנה בקפלן והלכתי עם הבן שלי דילן" אמר גפן, "הכל היה על פי החוק ברגוע ובשקט ודיברתי עם מעריצים, פתאום הגיע שוטר ובבריונות יתר והדף אותי ממש בכוח ובלי שום סיבה, הדפתי אותו מעליי ואז עיכבו אותי. אחרי רבע שעה עשרים דקות שוחררתי הבייתה. אני אוהב אותכם והכל בסדר" סיכם.