התפקיד החדש של הרבנית: "לא יכולתי להגיד להם לא"

הרבנית שולמית בן שעיה תתחיל בשנת הלימודים הקרובה תפקיד חדש בעולם החינוך התורני - כרבנית אולפנת אמנה בכפר סבא: "זה תפקיד שבעזרת השם ילך ויבנה"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 30/08/23 13:26 יג באלול התשפג

התפקיד החדש של הרבנית: "לא יכולתי להגיד להם לא"
צילום: פרטי

הרבנית שולמית בן שעיה, שבשבע השנים האחרונות כיהנה כרבנית אולפנת להבה שבקדומים, ממשיכה לתפקיד הרבני הבא שלה בעולם החינוך הדתי - רבנית באולפנת בני עקיבא אמנה בכפר סבא: "שמחה ומתרגשת ומתפללת שאזכה להיות שליחה טובה".

בשיחה עם "חדשות כיפה", אמרה הרבנית בן שעיה: "הדבר הכי הכי מרגש זה עצם הבקשה וההבנה שבתוך אולפנה כל כך ותיקה ובעלת שם, עם ראש אולפנה שהוא תלמיד חכם, הרב יוסי כהנא, מבקשים עוד תוספת של דמות תורנית נשית, זה אירוע מאוד מרגש ומשמח". הרבנית הסבירה: "זה מה שהביא אותי לשם, עצם הפנייה של הרב יוסי ורשת בני עקיבא שמאוד רצו לקדם ולעלות עוד קומה בקודש. לא יכולתי להגיד להם לא".

"זה תפקיד שבעזרת השם ילך ויבנה"

הרבנית הסבירה על מהות התפקיד: "זה תפקיד שבעזרת השם ילך ויבנה בשיתוף פעולה צמוד עם ראש האולפנה, רשת בני עקיבא וצוות הניהול. בגדול זה כל מה שנכלל תחת הכותרת רבנית", אמרה. "מתן מענה רוחני ותרוני לתלמידות ולצוות הובלה של תהליכיים חינוכיים ותורניים, מתן מענה להורים בעזרת ה' נראה לאן הדברים יתגלגלו".

מעטות האולפנות שבוחרות להביא רבנית נוספת שתמלא את המשבצת התורנית במקום. לרבנית שולמית יש מה לומר גם על זה: "יש הבנה מאוד עמוקה שמחלחלת שבדור הזה עם כל האתגרים צריך להשקיע השקעה משמעותית ולשים נשים שיובילו עניינים שברוח, שזה לא יהיה תפקיד נוסף אלא תפקידם העיקרי".