אמילי עמרוסי: "מתרגשת מאוד, זה פוסט שאני רוצה שתקראו"

אשת התקשורת המצליחה, משיקה בקרוב פרוייקט חדש ומסבירה איך הלהיט של שוטי הנבואה שכמעט ולא הגיע לאוויר העולם היווה השראה עבורה: "החלום שלי הופך למציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 18:52 יב באלול התשפג

אמילי עמרוסי: "מתרגשת מאוד, זה פוסט שאני רוצה שתקראו"
אמילי עמרוסי, הבן עוזב את הבית, צילום: שרון גבאי

אשת התקשורת אמילי עמרוסי ידועה במגוון הכובעים המקצועיים שלה, כתיבה, רדיו ועוד ועוד פרוייקטים בהם היא עסקה. במסגרת פרוייקט כתיבה חדש שלה, שיתפה עמרוסי בתהליך שעבר על להקת "שוטי הנבואה" כאשר הוציאו את הלהיט הגדול ביותר שלהם - השיר קול גלגל. בפוסט ארוך היא משתפת איך השיר המוכר כמעט ולא יצא לאוויר העולם. לאחר מכן שיתפה את הפוסט וכתבה: "זה פוסט שאני רוצה שתקראו, אני מתרגשת מאוד".

"החברים בשוטי הנבואה לא התלהבו"

"לפני עשרים שנה אברהם טל הגאון לקח מילים עתיקות נפלאות והלחין אותן אבל החברים בשוטי הנבואה לא התלהבו" היא כותבת ומתארת איך בלהקה לא התלהבו בתחילה מהשיר שכתב הסולן אברהם טל: "כמו אינספור יצירות נהדרות שנתקעו בתעלת הלידה ומעולם לא בקעו. רק שהשיר הזה חולץ לבסוף".

אברהם טל

אברהם טל , החברים בשוטי הנבואה לא התלהבו. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

עמרוסי משתפת איך לבסוף חברי הלהקה החליטו להלחין את השיר: "בערב אחד, כשהלהקה הייתה בחופשה בסיני, הם ישבו כולם באיזה חור בהר הגבוה וג'ימג'מו יחד. כל הלילה הם ישבו סביב המדורה, כל אחד עם הכלי שלו, מנגנים ומנגנים, ופתאום, מתוך החבורה, נולדה המנגינה שהפכה להיות הפזמון של 'קול גלגל' וככה שיר המנוני עמוק ומרגש יצא לעולם".

כותבים רבים גונזים יצירות שלהם

עמרוסי מקבילה את חבלי הלידה של השיר ומתארת איך כותבים רבים גונזים יצירות שלהם ומונעים אותם מהעולם: "כששמעתי את הסיפור הזה, שאלתי את עצמי למה רק מוסיקאים יושבים יחד ומולידים יצירות בחבורות. למה אנחנו, אנשי המילים, תמיד יושבים בבדידות מזהרת בעליית גג טחובה או בבית קפה סואן. לבד".

עמרוסי מתארת את החזון שלה לפרוייקט החדש: "נסעתי בכביש 16, בחיבור הפקוק-תמיד לכביש 1, ודמיינתי מעגל של יוצרים במילים, שיושבים סביב מדורה וזורקים אליה פיסות של יצירה, ומשלימים זה את זה, ומשתייפים זה בזה, ושום יצירה נהדרת כבר לא נגנזת ונתקעת" היא כותבת. "ודמיינתי אותי בתפקיד הדולה, שמכריחה כל אחד ואחת מהיוצרים להוציא מעצמם את המקסימום, ומוודאת שיעמוד בתוכנית היעדים האישית שלו, דברים שאני רגילה לעשות עם מי שעובדים איתי".