מזרח ומערב נפגשים בירושלים

שני מופעים מרהיבים בבריכת הסולטן בירושלים הדגישו את החיבוק בין המזרח למערב. התזמורת שואבת השראה מהעושר התרבותי של הבירה, ושוקדת על הרחבה תמידית של המבע האמנותי שלה כדי להכיל עוד ועוד קולות ומסורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 14:19 יב באלול התשפג

מזרח ומערב נפגשים בירושלים
פסטיבל מזרח ומערב, צילום: יחצ

פסטיבל ירושלים מזרח ומערב בניצוחו של המאסטרו תום כהן חגג השבוע שני מופעים מרהיבים הנותנים דגש לחיבוק שבין מזרח ומערב, הפסטיבל התקיים בבריכת הסולטן בירושלים בנוכחות אלפי צופים. תזמורת ירושלים מזרח ומערב שואבת השראה מרב-השיח התרבותי העשיר שמתקיים כבר אלפי שנים בעיר שבה היא שוכנת, ושוקדת על הרחבה תמידית של המבע האמנותי שלה כדי להכיל עוד ועוד קולות ומסורות.

בעקבות חזונו מרחיק הלכת של מאסטרו תום כהן, התפתחה בתזמורת שפה מוזיקלית חדשה שמחברת את הקלאסיקה וההרמוניות של המערב אל המקאמים ורבעי הטונים של המזרח, וזאת מבלי לוותר על מאפייניה הייחודיים של כל אחת מהשפות.

פסטיבל מזרח ומערב

פסטיבל מזרח ומערב צילום: יחצ

החיבורים הרב גוניים האלה מוצאים ביטוי גם בהרכב הנגנים של התזמורת, שמכיל את בנות ובני כל הדתות, העדות, הגילים והשכבות של החברה בישראל. ב-14 שנות פעילותה הצליחה התזמורת לייצר חתימת סאונד מובחנת משלה, להופיע עם כוכבי ענק מישראל ומחו"ל, לקחת חלק בתהליך הלא רשמי של עיצוב הסאונד הישראלי, ולחשוף את הקהל בישראל ובעולם לאוצרות תרבותיים שופעי יופי מהמרחב העצום שבין פרס לאנדלוסיה. בשנה שעברה נבחרה התזמורת על ידי משרד התרבות הישראלי לשאת בתואר "התזמורת המובילה בישראל", וקונצרטים שלה מבוקשים מאד בארץ ובעולם.

בערב הראשון של המופע, התקיימו המופעים של אישתר, לינט, אלני ויטאלי, ואלרי חמאתי ואסתר רדא. על המופע השני, בסימן "כי מציון תצא תורה", ניצחו אסף אבידן, תמיר גרינברג ונגה ארז. את הפסטיבל פקדו אלפי משתתפים, ראש העיר מר משה לאון ומנכ"ל משרד התרבות והספורט ומכובדים והוא שודר בשידור ישיר בגלי צה"ל.