המהלך המפתיע שאברי גלעד מציע למנהיגי המחאה: "אין שום דרך אחרת"

איש התקשורת אברי גלעד פנה למנהיגי המחאה, "אני מייחל ליום שביבי ילך", אך הציע להם מהלך שונה ודרמטי ממה שעשו עד היום: "אם אתם מצטרפים, גם אני חותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/23 10:03 ח באלול התשפג

המהלך המפתיע שאברי גלעד מציע למנהיגי המחאה: "אין שום דרך אחרת"
אברי גלעד, צילום: מיכה לובטון

בטורו השבועי והפופולארי של איש התקשורת אברי גלעד, הוא פנה השבוע אל מנהיגי המחאה השונים, החל מהטייסים ועד לכוח קפלן. במקום לסרב פקודה הציע גלעד מהלך שונה לגמרי שלטענתו יכול לשים סוף למשבר.

אברי גלעד: "אני מייחל ליום שביבי ילך"

גלעד כתב בישראל היום: "אני מייחל ליום שביבי ילך. אני מסכים עם האמירות שהנזק שהאיש הזה גורם היום למדינה מבטל את כל הטוב שעשה, ומשתווה לנזק שזוממים עלינו אויבינו. ועדיין, לא טייסים ולא לוחמים ולא סייבריסטים יפילוהו. חלילה וחס. רק הבוחרים וחברי הכנסת רשאים לעשות זאת, וגם אם יארכו הימים ויצטברו הנזקים - עדיף שהפלתו תקרה בדרך הטבע ולא בהפיכה צבאית. למה? כי במקום שבו הפיכה אחת מפילה שליט - תבוא עוד אחת, ואחר כך הצבא גם ירצה להיות השליט בעצמו, והרמטכ"ל יהיה המנהיג. תסתכלו מסביב ותראו איך זה קורה".

המהלך של אברי גלעד: "אין שום דרך אחרת"

גלעד נתן עצה מפתיעה: "רוצים להשפיע באמת? תתפקדו כולכם לליכוד. שורש המחלה של השלטון בישראל זה מרכז הליכוד. תשאלו כל ח"כ או שר מהליכוד אצל מי הוא עובד, והתשובה תהיה אחת - אצל חברי המרכז שבחרו בו. ישראל היא דיקטטורה של מרכז הליכוד. אמת. לכן, אם נקעה נפשכם מהמצב, אין שום דרך אחרת למעט הצטרפות למוקד הכוח, שבו נופלות ההחלטות החשובות ושבו ממונים בעלי התפקידים. התפקדו עכשיו, ותוכלו לבחור אנשים אחרים לכהן במשרות הרמות; שלמו עכשיו דמי חבר, ותוכלו אתם לבחור ראש ממשלה חדש, שלא הספיק להסתאב ברמות המחרידות שרואים אצל נתניהו".

המפגינים נגד נתניהו

המפגינים נגד נתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לסיום הבטיח איש התקשורת שגם הוא יצטרף, וכתב: "וזאת גם עצתי לכוח קפלן. במקום להציק מבחוץ - היכנסו פנימה. הליכוד יכול להיות גם שלכם. במקום מלחמה - בואו בשלום. ואם אתם מצטרפים, גם אני חותם".