אברי גלעד למסעדנים: אתם גרועים מהחרדים שלא עומדים בצפירה

איש התקשורת שיתף פוסט בו פנה ללב המסעדנים שהחליטו לפתוח את בתי העסק שלהם בתשעה באב, בו כתב: "תשעה באב אינו חג דתי. הוא ציון לאומי. כמו יום השואה אבל לפני יותר זמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 15:43 ח באב התשפג

אברי גלעד למסעדנים: אתם גרועים מהחרדים שלא עומדים בצפירה
אברי גלעד, צילום: מיכה לובטון

מספר מסעדנים הודיעו היום (ג') כי יפתחו את בתי העסק שלהם בתשעה באב, על אף חוק איסור פתיחת בתי עינוגים ביום הצום. חלקם פותחים את המסעדות ובתי הקפה מדי שנה, חלקם תרצו את ההחלטה במניעים כלכליים, ואחרים הזכירו את המחאות בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית כגורם נוסף להחלטתם. 

"אתה לא שונה בכלום מחרדי שלא עומד בצפירה"

בתוך כך, קולות רבים בציבור הישראלי יצאו נגד התופעה. העיתונאי אברי גלעד שיתף פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו פנה אל המסעדנים באופן אישי, והפציר בהם לחזור בהם מהכרזתם. "מסעדן תל אביבי יקר, כשאתה פותח הערב את העסק שלך בהתרסה, אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה", טען גלעד. "יודע מה, אתה אפילו יותר גרוע, כי הוא אולי אומר פרקי תהילים כמנהגו, ואינו מקיים דברים שבעיניו הם מנהגי גויים, ואילו אתה פשוט מתעלם מהיום הזה, כאילו זה סתם יום שהדתיים צמים בו בשביל הכיף".

עוד כתב העיתונאי: "תשעה באב אינו חג דתי. הוא ציון לאומי. בתאריך הזה הובסנו כעם וגלינו מארצנו. בתאריך הזה נוצר כאב כה חריף, שניתן לומר שכל אחד מאיתנו נושא שאריות ממנו עד היום", עוד הוסיף וכתב: "חבר, את יום השואה אתה כן מכבד ? למה? זה גם לא היה בימיך. אז תשעה באב זה כמו יום השואה אבל לפני יותר זמן".

לסיכום, כתב: "יש לך שורשים באדמה הזאת, והם עתיקים, והם ראו חורבן נוראי ואתה בא להתנתק מהם", לדבריו: "אני לא איש דתי בכלל. אני לא צם. צומות לא מדברים אלי. אבל מנהגי אבלות מינימליים כן, וכבוד למורשת שלי בוודאי שכן. ולמי אתה תוקע אצבע בעין כשאתה פותח הערב? לעצמך. תבלה".