שירת נשים בבסיס הרב אברהם סתיו נגד העיתונאי החרדי: זו עמדת ההלכה

העיתונאי ישי כהן טען כי לחרדים אין אפשרות להתגמש הלכתית בשירת נשים - וכי על הצבא לכבד זאת. הרב סתיו הבהיר את ההלכה: "כשאדם נקלע למקום שנשים שרות בו, הוא יכול להמשיך בעיסוקיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/23 14:23 ז באלול התשפג

הרב אברהם סתיו נגד העיתונאי החרדי: זו עמדת ההלכה
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

כתבה שעלתה בערוץ 12 לפיה על חיילות במחנה 80 נאסר לשיר במהלך תורנות מטבח כיוון שזה עלול לפגוע ברגשותיהם של חיילים חרדים, עוררה סערה ברשתות החברתיות. איש התקשורת החרדי, ישי כהן, שיתף ציוץ בטוויטר בו צידד באיסור: "אי אפשר לשנות אמונה של בן אדם. תאהב או לא, מבחינת ההלכה (אפילו בצהר) אסור לגבר לשמוע שירת נשים. אתה לא יכול לבוא ולהגיד לחרדי: אני קובע שזה בסדר", אמר.

"אתה לא כופה עליו לעבור על ההלכה בה הוא מאמין" המשיך וטען. לדבריו: "השיח הזה הוא אחד הדברים שבסוף מעלה חשש אצל חרדים מגיוס לצבא. שיש מי שרוצה לחלן את הצעירים האלו. בלי קשר לנטל ושוויון".

לוחמת בחיל הגנת הגבולות

לוחמת בחיל הגנת הגבולות, צילום: דובר צה"ל

"כשאדם נקלע למקום שנשים שרות בו, הוא יכול להמשיך בעיסוקיו"

הרב אברהם סתיו הגיב לו בציוץ משלו, והסב את תשומת לב המגיבים הרבים לדיוק בסוגיה ההלכתית: "אני רואה הרבה תגובות לציוץ הזה ופחות סימני שאלה על הנכונות שלו", פתח וכתב: "ובכן, מבחינת ההלכה, אפילו לפי הרבנים הראשיים שיושבים בטקסי זיכרון ועצמאות, כשאדם נקלע למקום שנשים שרות בו, הוא יכול להמשיך בעיסוקיו בלי לאטום אוזניים, קל וחומר בלי להגיד לאנשים אחרים מה לעשות".