הרב אברהם סתיו התפלל בטיול והופתע: "שום דבר לא הכין אותי לרגע"

במהלך טיול שקיימו, נדרשו הרבנים לבית משפחת סתיו לתפלת מנחה. שם גילה הרב אברהם כי אחד המתפללים חש צורך להסביר לאביו, הרב דוד, מה היא תפילת מנחה קצרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 15:06 ל באב התשפג

הרב אברהם סתיו התפלל בטיול והופתע: "שום דבר לא הכין אותי לרגע"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

החופש הגדול כבר לקראת סופו והמוני בית ישראל מנצלים את הימים האחרונים לטיולים ברחבי הארץ. הרב אברהם סתיו עלה עם משפחתו צפונה וגילה להפתעתו, כי אביו, הרב דוד סתיו, "לא יודע כיצד מתפללים מנחה קצרה".

"שום דבר לא הכין אותי לרגע"

הרב אברהם תיאר בחשבון הטוויטר שלו: "שום דבר לא הכין אותי לרגע שבו אנחנו מצטרפים למניין מאולתר בצפון ואחד המתפללים, חובש כיפה שחורה (בלי להכליל חלילה), עומד ומסביר לאבא שלי איך מתפללים מנחה קצרה". הפתעתו של הרב סתיו הבן נבעה מההנחה של אותו מתפלל, שסבר כי אביו, ראש ארגון רבני צהר החובש כיפה סרוגה, כנראה לא ידע מה היא מנחה קצרה ועל כן זקוק להסבר.

מנחה קצרה

נסביר כי תפילת מנחה קצרה מורכבת מתפילת עמידה ללא חזרת הש"ץ, והיא נהוגה בזמנים דחוקים, ולעיתים גם בטיולים כאשר מתקבץ מניין דחוק. על פי הרמ"א בשולחן ערוך מתפללים תפילה קצרה דווקא "בשעת הדחק, כגון שירא שיעבור זמן תפילה". והוסיף והדגיש שם המשנה ברורה: "ובלא שעת הדחק, הסכימו הרבה מהאחרונים שלא לעשות כן, כי עיקר התקנה מדינא להתפלל מתחילה בלחש, ואח"כ בקול רם".