עימות בין ינון מגל וחיים לוינסון: "היית צריך להיות עבד השם"

במהלך תכניתם המשותפת ברדיו 103FM, ינון מגל וחיים לוינסון דנו במחאה של המפגינה שחשפה את שיער גופה כחלק ממחאתה. הוויכוח התלהט במהרה: "גדלת במשפחה שצריך להיות בה עבד השם, הפכת לעבד של הפמיניזם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 12:00 ו באלול התשפג

עימות בין ינון מגל וחיים לוינסון: "היית צריך להיות עבד השם"
ינון מגל, צילום: תומר שלום

המפגינה שחשפה את שיער גופה כחלק ממחאתה בנושא הפמיניזם, הצליחה לעורר דיונים רבים. גם חיים לוינסון וינון מגל, צמד העיתונאים, עסקו במפגינה בתכנית הרדיו המשותפת שלהם ברדיו 103FM וניהלו ויכוח שהפך במהירות לסערה.

אותה מפגינה שהביעה מחאה ביחס להסרת שיער, העירה על שערו של יו"ר ועדת הכנסת, שמחה רוטמן. מגל הגיב, "איפה כל המשועממים והמשועממות בדיונים של פגיעה בסממני גוף, כשהגברת המשועממת נאווה רוזיליו צוחקת על השיער של שמחה רוטמן?", ולוינסון השיב לו, "אני חושב שזה פסול ומגונה, אין שום צורך והצדקה כמעט בכל מקרה להתעסק במראה החיצוני של האנשים, לשיער שלהם, להרגלי הטיפוח שלהם".

"גדלת במשפחה שצריך להיות בה עבד השם, ובמקום זה הפכת להיות עבד של הפמיניזם"

מגל המשיך והזכיר כי גם בתכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" צחקו על השיער של חבר הכנסת, ושותפו לתכנית השיב, "אני חושב שיש פה משהו מאוד עמוק, כי הנושא הזה מאוד מעסיק אותך, הפמיניזם". הרוחות התלהטו ומגל טען, "גדלת במשפחה שצריך להיות בה עבד השם, ובמקום זה הפכת להיות עבד של הפמיניזם". לוינסון לא נשאר חייב, והשיב, "למדתי פה חידוש גדול, אם אתה עבד השם אז בהכרח אתה נגד הפמיניזם, לפי תורתך". מגל לא הכחיש, והודה, "נכון. לפחות אותו פמיניזם שכופר במסורת היהודית".