אמילי עמרוסי: "את הבית הזה לא עוזבים"

בנה של אשת התקשורת עזב את הבית על מנת להתחיל את חייו הבוגרים במכינה קדם צבאית והאם האוהבת שיתפה בברכת הדרך שנתנה לו: "את הבית לא עזבת היום ולא תעזוב באף יום מן הימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 22:13 ג באלול התשפג

אמילי עמרוסי: "את הבית הזה לא עוזבים"
אמילי עמרוסי, הבן עוזב את הבית, צילום: שרון גבאי

הורים רבים חוו הבוקר (א') חוויה דומה כאשר הילדים שזה עתה סיימו תיכון, התחילו את חייהם הבוגרים ועזבו כל אחד לישיבה, למכינה, לשנת השירות ולעוד מסגרות של אחרי התיכון. כך קרה גם לאשת התקשורת אמילי עמרוסי שבנה התחיל את דרכו במכינה קדם צבאית. עמרוסי שיתפה את עוקביה ובברכת הדרך לבנה וכתבה: "אתה מוסיף לך היום עוד בית, ילד".

"את הבית הזה לא עוזבים"

"אתה לא עוזב את הבית, ילד. רק נוסע למלא את המיכל, להשתלם קצת" כותבת עמרוסי, "אתה תלך ותחזור כמו גל, תראה עולם, תבנה חיים, אבל אף פעם לא 'תעזוב את הבית'. לא עכשיו, בדרך למכינה, לא בעוד שנה, בדרך לצבא, ולא כשתצא לאוניברסיטה, ולא כשתעבור דירה לגור בה עם האבידה שמצאת, ולא כשתקנו לעצמכם קופסה לגור בה, ולא כשתהיה אבא" היא כותבת לבנה.

היא מוסיפה: "מהבית הזה יוצאים למשלחות חקר, משלחות אהבה, תרומה לחברה. יוצאים מהדלת לעשות כסף, לעשות חיים, לעשות לימונדות מהלימונים שתקעתי לך ביד. אבל את הבית הזה לא עוזבים".

"שהשמים יאירו לך את פניהם כך שתרגיש בכל זמן מושגח ואהוב"

עמרוסי כותבת לבנה: "אתה מוסיף לך היום עוד בית, ילד - המכינה הקדם צבאית הרחוקה מאוד שאתה נוסע אליה. ואני מברכת אותך שתמצא חן ושכל טוב בעיני אלוהים ואדם. שתלמד את כוחותיך לתקן משהו בעולם השבור הזה. שתהיה אופטימי לגבי היכולת להגיד את האות שלך בעולם". היא מסיימת וכותבת: "שתהיה מבורך ושמור. שהשמים יאירו לך את פניהם כך שתרגיש בכל זמן מושגח ואהוב. שתראה עד כמה אוהבים אותך כשהאל הגדול בעצמו יישא אליך את פניו. וישם לך שלום" .