הפתרון של יהורם גאון: "זו משימה לאומית גורלית"

הזמר והיוצר פרסם פוסט ובו הוא שיתף בתובנותיו על קום המדינה, ועל הפתרון שלו לשבר בעם: "ואני מדבר איתכם על המחר. מחר שמתמוסס לנו מול עיננו עד שקשה לנו כבר לחזור לעצמינו כי הלכנו כל כך רחוק מאיתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 22:09 ב באלול התשפג

הפתרון של יהורם גאון: "זו משימה לאומית גורלית"
יהורם גאון, צילום: ספיר רוקח

הזמר יהורם גאון הפך ברבות השנים לאחד מן הסמלים הגדולים של מדינת ישראל, כזה שסיפק אין ספור נכסי צאן ברזל לתרבות הישראלית. בתקופה האחרונה הוא מרבה להתבטא גם על המצב במדינה והקרע הגדל בעם. בפוסט שהעלה לרשתות שיתף את עוקביו במחשבותיו על הפתרון שצריך עם ישראל בתקופה הזו: חזון.

אין לך דבר נפלא יותר ממימושו של חלום, אבל אין לך גם דבר נורא יותר ממימוש חלום

"פעמים רבות שאני מוצא את עצמי מתקנא קנאה גדולה באבות הישוב ומחולליו הקדמונים, מתקנא בימיה הראשונים של הארץ הזאת, ימים של התהוות. אין ולא יהיו לנו יותר ימים כמו הימים ההם שהיו מלאים ברוח גדולה של חזון וחלוציות, הכול התגמד אז והוסר מדרך הסבל והחתחתים כדי לממש חלום בן דורות", פתח גאון.

"והנה קם הבית ונתממש החלום והרי אין לך דבר נפלא יותר ממימושו של חלום, אבל אין לך גם דבר נורא יותר ממימוש חלום. שאז אין יותר חלום, אין למה לערוג ולכמוה, אין יותר למה להתגעגע והרוח הגבית שנשבה בחוזקה והניעה למעננו מוסדי ארץ בימים ראשונים, כבתה", הוסיף.

יהורם גאון: אנחנו צריכים חזון חדש

מהעבר - לעתיד: "היום אנחנו צריכים כאן בארץ כמו אוויר לנשימה, כמו חמצן לריאות, כמו דם בעורקים, צריכים חזון חדש. רוח חדשה כדי להמשיך ולנוע, כדי לא להתפרק ולהתמוסס ולשקוע במי אפסיים. במשלי נאמר 'באין חזון ייפרע עם', עָם חסר חזון הוא עם מפולג, שרב בו חוסר האמון ההדדי ותחושת הקיטוב והשטנה מתעצמת לה בין חלקי העם".

גאון הוסיף לגביי פתרון של חזון: "באין חזון אין דיאלוג, אין ויכוח רעיוני, אין שיח, אין ויכוח, אין מחלוקת, הכול אישי ההופך את המתנגד לדעותיך למפלצת. אנחנו אומרים האחד לשני את הדברים הנוראים ביותר שמעולם לא העזנו להשמיע, והשנאה מפעפעת בתוכנו כמו יובלי לבה שחורה ורעילה שמחלקת הארץ האהובה לעוד ועוד שבטים שרוצים להחזיר אותנו לימי המָמלכוֹת הנפרדות והקרע נקרע לעוד ועוד קרעים שנקרעים גם הם, עד שהארץ ההיא הישנה והטובה נעלמת לנו בחושך ובתוהו שבין השברים".

משימה לאומית גורלית יותר מן הימים הראשונים

"היום המשימה היא חזון חדש, חברתי, "לקבץ נידחים" ביננו לעצמנו, וזו משימה לאומית גורלית יותר מן הימים הראשונים, שבנו לנו את הבית, הסדוק והמתנדנד שנע לו על בלימה של איוולת. אני יודע שמילים כמו סבירות והתגברות וחרדים והגמוניה ופרקליטות ואפליה עדתית ויוקר מחיה והדרה והפיכה ורפורמה הן המילים המולכות היום בחיינו בתוך התופת הבוערת. אבל זה היום, ואני מדבר איתכם על המחר".

"מחר שמתמוסס לנו מול עיננו עד שקשה לנו כבר לחזור לעצמינו כי הלכנו כל כך רחוק מאיתנו, עד שאיבדנו את הדרך חזרה, ואנחנו כבר לא יודעים איך חוזרים מן האופל הזה אליו נקלענו. אין לכם מושג כמה אני מתגעגע לגעגוע ההוא בן הדורות שהחזיר אותנו לכאן", סיים גאון.