המגיש הבכיר מתנצל: "זה לא היה במקום"

ראש עיריית רהט התראיין לאחר אירוע אלימות נוסף בעירו ואמר כי הרצח נמצא "בגנים של בני האדם". המגיש קלמן ליבסקינד השיב, "לא, בחברה הבדואית זה נמצא הרבה יותר בגנים" | היום הגיעה ההתנצלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 14:35 כג באב התשפג

המגיש הבכיר מתנצל: "זה לא היה במקום"
כאן 11, צילום: Gili Yaari/Flash90

קלמן מתנצל. בתום פעילות מבצעית המשטרה עצרה אתמול (ד') תושב העיר רהט בחשד למעורבותו באירוע הירי שבמהלכו נרצחו שני תושבי העיר רהט ואדם נוסף נפצע באורח קשה. החיסול בוצע בסמוך למחלף להבים בכביש 40, במהלכו נורו יריות מרכב חולף לעבר כלי רכב נוסף.

"בחברה הבדואית זה נמצא הרבה יותר בגנים"

בעקבות אירוע האלימות הקשה, ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיגם, עלה אתמול בבוקר לריאיון בתכניתם של קלמן ליבסקינד ורועי שרון. במהלך דבריו אמר עטא: "לא סתם אלוהים אמר 'לא תרצח'. הנושא של הרצח הוא מאדם הקדמון, זה בגנים של בני האדם".

קלמן השיב: "לא, זה לא בגנים של בני האדם. זה לא בגנים של בני האדם", חזר ואמר. "צריך להגיד את האמת, בחברה הבדואית זה נמצא הרבה יותר בגנים. בחברה היהודית אין נקמות דם משפחתיות".

עטא ענה: "אני לא אומר שאנחנו סטריליים והכי בסדר. אנחנו צריכים להודות - אנחנו חברה במחלה. האבחון שלנו אומר שיש לנו מחלה והיא צריכה תרופה. זה לא קשור רק לכסף ותקציבים, צריך לעקור את השורשים, הכנופיות האלה. אני לא מאשים רק את הממשלה, אני מאשים גם את החברה".

קלמן ליבסקינד |

קלמן ליבסקינד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההתנצלות: "השימוש במילה 'גנים', שנפלטה לי בלהט הוויכוח ובתגובה לאמירה שלו, לא היה במקום"

היום (ה') החליט קלמן להתנצל על השימוש במילה "גנים": "במהלך דיון רדיופוני עם ראש עיריית רהט אודות הרציחות בחברה הבדואית, הסביר ראש העירייה ש'מאז האדם הקדמון, רצח זה בגנים של בני האדם'. בתגובה, חלקתי עליו, אמרתי לו ש"זה לא בגנים של בני האדם" ודברתי על 'הגנים של החברה הבדואית'. אז כן, אצל הבדואים יש אמנם הרבה יותר נקמות דם וחיסולים, אבל השימוש במילה 'גנים', שנפלטה לי בלהט הוויכוח ובתגובה לאמירה שלו, לא היה במקום. אני מצטער".

בסיוע מסתערבים וכוחות בילוש: המשטרה עצרה חשוד ברצח הכפול בכביש 40