ביקורת הערוץ שצונח ברייטינג מנסה לפרוץ עם סדרת קומדיה חדשה

רשת 13 השיקה סדרת קומדיית מצבים חדשה "יניב", עם קאסט שחקנים מעולה, כותבים משובחים ועלילה עם פוטנציאל להצחיק. אבל במבחן התוצאה הסדרה לא מצליחה לספק את הסחורה: פאנצ'ים צפויים ובדיחות ממוחזרות

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 13/08/23 22:49 כו באב התשפג | עודכן בתאריך 13/08/23 22:49

הערוץ שצונח ברייטינג מנסה לפרוץ עם סדרת קומדיה חדשה
קומדיית המצבים החדשה של רשת 13, צילום: חדשות כיפה

ערוץ 13 בבעלות רשת נוחל לאחרונה אכזבה ברייטיניג החדשותי, אך מביא הישג בפריים-טיים הטלוויזיוני עם תוכנית הראליטי האח הגדול. ברשת מבינים כי בשנים האחרונות הקהל צמא לסדרות קומדיה בעקבות ההצלחה של הסדרה "שנות השמונים" בערוץ וכן סדרות בערוצים המתחרים "קופה ראשית", "סברי מרנן" ועוד. כך נוצרה סדרת קומדיית המצבים "יניב".

לסדרה יש קאסט שחקנים משובח ופוטנציאל להתפוצץ

הסדרה מספרת את סיפורו של יניב ( חנן סביון) בן 43, איש קבע בתפקיד צבאי אפור עם חיים די אפורים שמשתנים ביום אחד כאשר מכשיר קשר כבד ומיושן נופל לו על הרגל. התאונה גורמת לו לחשב מסלול מחדש ולפתוח מסעדה ביתית שהופכת להיות גן העדן שלו, אבל גיהינום לשאר בני הבית. מקריאה ראשונית של העלילה יש לסדרה פוטנציאל לא קטן להתפוצץ ולהיות קומדיית מצבים מצחיקה.

גם קאסט השחקנים המשובח: תיקי דיין, אורנה בנאי, חנן סביון, שני קליין, אמיר בנאי (הבן של אורנה), אלברט אילוז, אמה אלפי (הבת של גורי) מעלה תחושת התלהבות לצאת הסדרה. ולא רק שחקנים טובים, גם צוות כותבים משובח שבין היתר כתבו את מופע הסטנד-אפ של אורנה בנאי מוסיף לתחושה שיש לרשת את הלהיט הבא שיכבוש את ישראל. אבל מחשבות לחוד ומציאות לחוד.

בדיחות צפויות מהרגע הראשון

"יניב" מגישה לקהל הישראלי בדיחות צפויות מהרגע הראשון ופאנצ'ים שכבר מרגיש שראינו או שמענו - אבל גם אז לא כל כך הצחיקו אותנו. השחקנים משחקים הכי טוב שהם יכולים, לסביון שמשחק בתפקיד הראשי יש רקורד משובח של אחד שמוביל סדרות וסרטי קומדיה מצליחים, אולי בגלל שהפעם הוא רק משחק ולא גם מאוחרי הקלעים התוצאה שונה מבדרך כלל.

יש לציין כי רשת כבר ספגו אכזבות בעבר. מקומדיית המצבים הקודמת שלהם "השגרירות", בכיכובו של איציק כהן, ירדה מהמסך בטרם הסתיימו שידורי כל הפרקים שלה. "יניב" אמורה כנראה להביא לצופים תיקון לכישלון הקודם, אבל לא בטוח בכלל שזה יצליח. נקווה שההתרשמות משני הפרקים הראשונים תשתנה בהמשך, וכמו יין טוב, הסדרה תשתבח עם הפרקים.