אמילי עמרוסי: "עשורים החוויה הזאת נמנעה ממני. הייתי הלכתית יותר"

אשת התקשורת ראתה את המתקפות על השרה סילמן והפיילוט שלה למעיינות בשעות נפרדות, ובטור מיוחד ל-N12 שיתפה בחוויות מצעירותה והסיבות בגללן נמנעה מהגעה למעיינות. וגם על השינוי שחל בה עם השנים: "החוויה הזאת נמנעה ממני. הייתי הלכתית יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 19:15 כא באב התשפג

אמילי עמרוסי: "עשורים החוויה הזאת נמנעה ממני. הייתי הלכתית יותר"
אמילי עמרוסי, יוצאת להגנתה של סילמן, צילום: שרון גבאי

בשבועות האחרונים, מאז הכריזה על הפיילוט לרחצה נפרדת במספר מעיינות בארץ, מותקפת השרה עידית סילמן בטענות להדרת נשים וכפייה דתית. אך יש מי שגם מגן על ההחלטה שלה. אשת התקשורת אמילי עמרוסי שיתפה בטור מיוחד ל-N12, על ההתמודדות כנערה צעירה שומרת הלכה עם טבילה במעיינות מעורבים ועל הדרך בה היא נוקטת כיום.

בתחילה היא כותבת כי כיום היא כבר לא מקפידה כפי שהקפידה בעבר ומסבירה: "גם היום אני דתייה, שומרת שבת וכשרות, אבל ההלכה פחות מתלבשת עליי. מילולית. אני לא גאה בזה ולא מתביישת בזה. זה מה שזה. אני עטופה לפי קוד הלבוש הסטנדרטי במערב".

סילמן

סילמן, יש מי שמגנה על התוכנית. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חושבת על החברות שלי. הדוסיות. החכמות והחזקות"

"אז חטפתי באג בתוכנת ווינדוס" היא מסבירה, "התקלקלתי. היום אני מרשה לעצמי. מעיין. גופייה ומכנסיים קצרים. רחצה מעורבת שאחריה אצא מהמים אל הכפכפים המבוצבצים, אעלה על עצמי שמלה יבשה וקלילה ואמשיך לטייל". אך עמרוסי מסבירה כי מה עומד לעיני רוחה: "חושבת על החברות שלי. הדוסיות. החכמות והחזקות, שבוחרות בעצמן שלא לצלול, לשחות, לרבוץ ולטבול במעיינות שבהם השחייה מעורבת".

"כמה שמחתי כשהשרה להגנת הסביבה עידית סילמן הודיעה שתחיל פיילוט עבור הנערות, והחברות הדתיות שלי, והחברות המוסלמיות שלי" היא כותבת, "וכל אישה שרוצה להרגיש בנוח בתוך מים ציבוריים. כל אישה שמתחשק לה לרחוץ בבגד ים ומטעמי מצפון או דיאטה לא רוצה גברים בסביבה". עמרוסי מסכמת: "ברגע אחד החזרתן אותי להיות אמילי הדוסית של פעם, זאת שיושבת מחוץ למעיין. ושוב המים הקרים לא שלנו, ונהיה לי חם ועצוב".