אדוה דדון הגיבה לפוסט הכואב של בן הזוג: "אוהבת גם בלילות ללא שינה"

בן זוגה של אדוה דדון, השחקן ידין גלמן, התייחס למותם הטראגי של שני הלוחמים לשעבר שסבלו מהלם קרב. ברשת החברתית הוא שיתף בתחושות: "המדינה השלמה הזאת שסמכה עליך להיכנס ולהילחם למענה, כבר לא שם", בת הזוג חיזקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 16:52 כא באב התשפג

אדוה דדון הגיבה לפוסט הכואב של בן הזוג: "אוהבת גם בלילות ללא שינה"
אדוה דדון, מחזקת את בן הזוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים לא קלים עוברים על הלומי הקרב בישראל, כאשר בתוך שבוע אחד שמו קץ לחייהם שני חיילים לשעבר שסבלו מהלם קרב. אור דוניו, לוחם בחטיבת "כפיר" לשעבר, נטל את נפשו בכפו אתמול, לאחר שניהל הליך מול אגף השיקום במשרד הביטחון להכרה במעמדו. רק לפני ארבעה ימים הלך לעולמו בר כלף, חייל נוסף מחטיבת "כפיר", שהצית את עצמו בביתו בנתניה וניהל גם הוא הליך להכרה כהלום קרב. מי שכתב בכאב על הנושא הוא השחקן ידין גלמן, בת זוגו העיתונאית אדווה דדון לא נשארה אדישה למילים העוצמתיות.

החברים שהם האחים שלך בדם

שחקן הקולנוע ידין גלמן, ששירת כקצין ומפקד בסיירת מטכ"ל, התייחס לנושא הכאוב, ובפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו כתב: "בגיל 18 מניחים לך נשק ביד. אם תרצה או לא תרצה זה משנה אותך, יש לך אחריות לא רק על עצמך אלא על הסובבים אותך. זה מה שמלמדים. אתה שומר על אחיך העומד לצידך והוא שומר עליך".

לדבריו, החיילים מתבגרים ומבינים את גודל האחריות. הם יורים כדורים ומשהו אצלם משתנה, "ופתאום יורים על חברים שלך, האלה ששומרים עליך ואתה עליהם, אותם החברים שפגשת את המשפחות שלהם, את האחים ואחיות שלהם. אותם החברים שהם אחים שלך, בדם".

"שני לוחמים גיבורים לא היו יכולים לעמוד בסבל הזה יותר"

גלמן, ששיחק בתפקיד צבאי בסרטו של אבי נשר "תמונת ניצחון", מתאר כי חיילים עלולים גם יום אחד לעמוד מעל הקברים של החברים שלהם. "לילה אחרי זה אתה לא נרדם. וזהו, אתה לא נרדם. לילה, שניים, לך תדע מתי תירדם שוב. אתה כבר לא ילד בן 18. אבל הילד הזה שנשרט, שנדפק לכל החיים, עדיין שם, בראש שלך. ומה שהוא ראה והרגיש, לא יוצא לך מהראש". עוד המשיך וסיפר על התחושה כי המדינה כבר לא שם עבור אותם החיילים. "שני לוחמים גיבורים לא היו יכולים לעמוד בסבל הזה יותר והחליטו לשים קץ לחייהם השבוע. אור דוניו זכרונו לברכה. בר כלף זכרונו לברכה".

ידין גלמן, פוסט כואב

ידין גלמן, פוסט כואב צילום: CC BY-SA 4.0, wikipedia' שרי עוז

לגלמן יש הצעה שלדבריו עשויה לעזור. בעודו מזכיר את העלאת שכר חברי הכנסת, הוא אומר כי אפשר לקצץ מעט במשכורתם, ואת הסכום שיתקבל אפשר להעביר לטיפול בהלומי קרב, "תנו את זה לחיילים שמנסים להשתחרר שנים אחרי שהם גזרו חוגר. תפסיקו להילחם בנו ותילחמו עלינו". כתבת חדשות 12 ובת זוגו של גלמן, אדוה דדון, הגיבה בהתרגשות: "אוהבת גם בלילות ללא שינה".