הקולנוען הדתל"ש חשף סיפור אישי: "עצרתי את האוטו בצד והתחלתי לבכות"

בפוסט חשוף בחשבון האינסטגרם שלו, יאיר אגמון חזר שבע שנים אחורה אל השיחה הקשה עם המג"ד שהעיף אותו מהצבא. בדרך הביתה, עמוס בדמעות, הוא עצר לקנות עציצים שליוו אותו עד היום

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 12:36 כ באב התשפג

הקולנוען הדתל"ש חשף סיפור אישי: "עצרתי את האוטו בצד והתחלתי לבכות"
יאיר אגמון, צילום: Raya Shuster (רעיה שוסטר) , CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה

לפני שבע שנים הקולנוען הדתל"ש יאיר אגמון נכנס לבסיס צאלים בפעם האחרונה. בשיחה שניהל שם עם המג"ד, נודע לו כי לא ישוב לתפקיד שלו. בצבא החליטו להעיף את אגמון מהגדוד ולא לקרוא לו למילואים בהמשך. "את הדרך חזרה מהבסיס הביתה, עשיתי עם דמעות בעיניים", שיתף בפוסט באינסטגרם שלו, "ההדחה שלי מהתפקיד הרגישה לי כמו גירוש מאיזושהי ישראליות מדומיינת. הרגשתי מוקצה, מוחרם, שנוא ועזוב".

"כבר שנים ארוכות שהעציצים שלי מלווים אותי"

בדרכו הביתה עבר דרך מושב פטיש, שהיה המושב של אביו שנפטר חודשים ספורים קודם לכן. "עצרתי את האוטו בצד והתחלתי לבכות", שיתף. לפתע הבחין במשתלה, ממש מולו, ונכנס לקנות 15 עציצים לדירתו החדשה ותחושת נחמה. "את הדרך הביתה מהמשתלה עשיתי בתוך ג'ונגל מוזר", הוא נזכר, "וכבר שנים ארוכות שהעציצים שלי מהמשתלה בצפון הנגב מלווים אותי, ושורדים ביחד איתי את כל מעברי הדירות שלנו. וכבר שנים ארוכות שאני אוהב את העציצים שלי, ומטפח אותם וקשור אליהם".

אלא שלפני שבוע וחצי עברו הזוג אגמון לדירה חדשה עם מרפסת דרומית וחמה במיוחד, והעציצים היקרים לא הצליחו לשרוד את החום. "בשבוע האחרון הם בתהליך גסיסה נוראי", כתב, "קשה לי לראות את זה. החום גומר אותם, העלים שלהם מצהיבים ומתפוררים, והצוואר הזקוף שלהם נשמט". אגמון התייעץ עם חבריו מה אפשר לעשות, אך הדבר נראה חסר סיכוי. "ברוך השם, זכינו להיות קצת עצובים".