הכתב הסרוג נרדם באוטו ופגש את גדול הדור

העיתונאי אוריה אלקיים רק רצה לנמנם ברכב אחרי חתונה של חבר. כשהתעורר, התבקש לעזור ליהודי מבוגר שבהמשך התברר כמנהיג הציבור הליטאי בן ה-93: "קפאתי ומיד השתעלתי. ואז הכחלתי מעט, החרדים כאן יבינו מה אני אומר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/23 13:33 יז באב התשפג

הכתב הסרוג נרדם באוטו ופגש את גדול הדור
אלקיים, צילום: רונן פדידה

דבר כזה לא קורה כל יום: העיתונאי אוריה אלקיים שיתף את עוקביו ברשתות איך ערב שהתחיל בחתונה של חבר הפך לבוקר בו הוא הסיע בטעות את גדול הדור הליטאי, הרב דב לנדאו, ראש ישיבת סלובודקה ומי שנחשב ליורשו של הרב אדלשטיין כגדול הדור.

אלקיים שיתף כי אחרי שנרדם במכוניתו לאחר חתונה של חבר, פנה אליו בחור חרדי בשאלה: "העיניים היו כבדות מאד והייתי חייב לישון. בדיוק אז ניגש אליי משום מקום צעיר חרדי וסיפר שקרתה להם תקלה" הוא כותב, "הוא הסביר שהנהג שמסיע את הרב לבית הכנסת לא יכול להגיע הבוקר. בזהירות הוא בירר איתי אם אוכל להחליף את הנהג".

"החרדים כאן יבינו מה אני אומר"

אלקיים הסכים לעזור וכלאחר יד שאל את הבחור מה שמו של הרב, התשובה היממה אותו: "קפאתי ומיד השתעלתי. ואז הכחלתי מעט. והרבה, החרדים כאן יבינו מה אני אומר" הוא שיתף והסביר את משמעות הדברים: "הרב לנדו, בן 93, הוא ראש ישיבת סלבודקה וגדול הדור הליטאי שירש בטבעיות את מקומו של הרב אדלשטיין זצ"ל. הוא ולא אחר צפוי בעוד דקות אחדות לשבת לידי בטויוטה".

הרב דב לנדאו, טרמפ מפתיע

הרב דב לנדאו, טרמפ מפתיע צילום: Yaakov Naumi/Flash90

את חווית הנסיעה עם הרב סיכם אלקיים: "בשעה 07:26 יצא הרב מביתו כשהוא עטור תפילין. הרב לנדו פסע באיטיות אל הרכב ואני נאלמתי דום. אפילו הרוח שפרצה אל הרכב מבעד לדלת הפתוחה נשבה על פניי אחרת. הבנתי שאני בשיאו של אירוע לא שגרתי. התרכזתי בכל רגע. אסור לפספס דבר" הוא כתב וסיים: "איזה כיף שנרדמתי באוטו".