נעמה לזימי נפרדת: "אי אפשר באמת להחזיק הכל"

חברת הכנסת ממפלגת העבודה, נעמה לזימי הודיעה כי היא עוזבת את חיפה בה התגוררה בשנים האחרונות לעיר חולון: "בעיר הזאת גיליתי את כל התשוקות שלי לראשונה ומחדש"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/08/23 19:21 טו באב התשפג

נעמה לזימי נפרדת: "אי אפשר באמת להחזיק הכל"
נעמה לזימי, צילום: דני שם טוב

חברת הכנסת מהעבודה, נעמה לזימי הודיעה היום (ד') כי עוזבת את העיר חיפה, בה התגוררה בשנים האחרונות, לעיר חולון שבגוש דן. בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, ציינה לזימי כי היא נפרדת מהעיר שהייתה חלק ממנה: מסטודנטית צעירה באוניברסיטה חיפה עד היותה חברת מועצת העיר מטעם מפלגת העבודה.

"חיפה היא חלק מהזהות שלי, לא משנה איפה אגור"

"כבר כמה שבועות שכשאני מספרת על זה לאנשים התשובה מתחלקת לשניים", כתבה לזימי, "מי שמכירים אותי רק מהשנתיים של הכנסת אומרים לי שלא ברור איך זה לא קרה עד כה, כל היתר שמכירות אותי לפני כן, ויודעות מהי חיפה עבורי, נדהמות וישר מנחמות. כי חיפה היא חלק מהזהות שלי, לא משנה איפה אגור. משפט קבוע שאני אומרת 'מגדל העמק אהבת נעורי וחיפה אהבתי הבוגרת', וזה באמת כך, אם במגדל העמק עוצבה הווייתי, בחיפה עוצבה זהותי הפוליטית ותפישת הביקורת והשינוי שלי, חיפה היא העיר המדהימה בישראל, יש בה הכל והיופי שלה עוצר נשימה למרות שרבים מידי הזניחו אותה בדרך.

במשך השנתיים הללו הרבה שאלו אותי איך זה להיות אמא צעירה וגם בקריירה אינטנסיבית כזו, אז נעזוב רגע את העובדה שגברים לא נשאלים את השאלה הזו (וחבל!), התשובה שלי תמיד היתה כנה, בלי לייפות - "קשה". כי זה קשה ואין מה לטשטש, ומותר לומר בכנות שיש גם הקרבה ושנוצרת הורות של פיצוי ומסורות שנבנות סביב צורת החיים החדשה, ולדבר את המציאות הזו כמו שהיא, אבל בסוף זו היתה ההכרה של אבי ושלי שאי אפשר באמת להחזיק הכל יחד וצריך להבין איפה להרפות ולבנות עוגנים נוספים שיסייעו לנו. אז הסיבה שלי למעבר היא משפחה, געגוע מתמשך שהכריע, רצון להיות יותר נוכחת ככל שניתן ולהכניס יותר שפיות לאורח החיים שלנו.

"בחיפה גיליתי את כל התשוקות שלי לראשונה ומחדש"

עוד כתבה לזימי כי "עיר שהיא מגדלור של שפיות בתוך מציאות כאוטית, 'חיפה האדומה' עיצבה את זהותי הסוציאל דמוקרטית (דני מורי ורבי), דרך הדמויות בעיר הזו נכנסתי אל עולם זכויות העובדים והפכתי לפמיניסטית, בחיפה גיליתי את כל התשוקות שלי לראשונה ומחדש, למכלול הזהות שלי, לעשייה למען שינוי, לאמנות, לאורבניות, לאקטיביזם ולחיים משותפים.

צילום: shutterstock

בסיום דבריה, כתבה לזימי כי "אבל מעל להכל- חיפה היא עיר של תקווה. ההיסטוריה והעבר המפואר שלה שזור בכל פינה בעיר, בכל מרחב, חיפה של מאבקי עובדים ושוויון, של פמיניזם חתרני, של מחאה ושלווה גם יחד, של תרבות, של ביקורת פוליטית, של חיים משותפים ורב תרבותיות, סולידריות והכלה היה לי כבוד גדול להיות חברת מועצת עיר בחיפה ולקחת את המטען והמסע שעברתי איתה אל הזירה הלאומית. את פוסט הפרידה הזה כתבתי בדמעות בבית מלא בארגזים מלאים בזיכרונות. אז זה רק זמני ועוד נתראה. חיפה אהובתי".