"זה לא עובד ככה, סבבה?": רוטמן ביקש, חנוך דאום הציע משהו אחר

בציונות הדתית יוצאים בקמפיין יצירת שיח בין תומכי ומתנגדי הרפורמה. הקומיקאי המוכר התייחס למהלך ועקץ את הקמפיין "אי אפשר להכות מישהו, וכשהוא מוטל חבוט ומדמם בזירה להגיד לו- אנשים אחים אנחנו". הוא הציע דרך אחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 14:05 יד באב התשפג

"זה לא עובד ככה, סבבה?": רוטמן ביקש, חנוך דאום הציע משהו אחר
חנוך דאום , צילום: Moshe Shai/FLASH90

שבוע אחרי חקיקת צמצום עילת הסבירות, המחאות עדיין קיימות והשיח בין המתנגדים לתומכים ברפורמה ממשיך להיות לוהט. מכיוון שהכנסת יצאה לפגרה, ברשימת הציונות הדתית קפצו על ההזדמנות ומנסים לצמצם נזקים ולצאת במהלך אחדות, תחת הכותרת "שיח אחים" - מקשיבים מדברים מתחברים.

רוטמן בהצהרה המשותפת

רוטמן וסמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

רוטמן: "הגיע הזמן לדבר! הציונות הדתית יוצאת במבצע לקרוב לבבות ואחדות בעם ישראל"

בציוץ שפרסם בנושא יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ומי שנמנה על הבכירים בהובלת הרפורמה המשפטית חבר הכנסת שמחה רוטמן, נכתב "הגיע הזמן לדבר! הציונות הדתית יוצאת במבצע לקרוב לבבות ואחדות בעם ישראל. אנחנו יחד בצבא, בעסקים, במשפחה וברחוב - הגיע הזמן שנאחה את הקרעים. נקשיב, נדבר ונמצא את הדרך להמשיך ביחד. בחמישי יוצאים לעשרות מוקדי שיח ברחבי הארץ. צריכים אתכם איתנו!".

מי שהגיב לקריאתו של רוטמן, הוא הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום, שבפוסט בפייסבוק פנה לשמחה רוטמן ועקץ אותו על גישתו וצורת העבודה שלו בתקופה האחרונה, שלא תואמת בלשון המעטה לאמירה של הקמפיין החדש של מפלגתו - "הגיע הזמן לדבר".

חנוך דאום: "מר רוטמן, דבר מה שאולי פספסת: זה לא עובד ככה"

דאום כתב כך: "שמחה רוטמן היקר, נדמה לי שאין הרבה אנשים שקוראים לאחדות יותר ממני. מי שעוקב אחרי יודע שאני אובססיבי לעניין. אני מאמין בכל לב בצורך בהסכמות רחבות. בברית מתונים. דווקא בשל כך אני רוצה להסביר לך משהו, מר רוטמן, דבר מה שאולי פספסת: זה לא עובד ככה, סבבה? ממש ממש לא. אי אפשר לנהל ועדה בדורסנות, לעשות מגעים לפשרה אבל לחוקק בסוף את הגרסה הכי מלאה של החוק בלי שום ריכוך ובאופן חד צדדי, ללעוג ולהתעלם מחצי עם ששרוי בחרדה, לעשות סלפי צעקני במליאה כשאנשים אשכרה בוכים ברחובות- ואז לצאת לפגרה ובכיף שלכם להגיד- היי מתוקים, אנשים אחים אנחנו, בואו נדבר!".

"אי אפשר להכות מישהו, וכשהוא מוטל חבוט ומדמם בזירה להגיד לו - אנשים אחים אנחנו"

דאום הוסיף והציג בפני רוטמן את האבסורד שבהתנהלותו אל מול הדרישה ל"אחדות" שמגיעה דווקא מטעמו "אתם מבין? כמי שמאמין שאחדות היא הדבר החשוב ביותר, חשוב לי לציין שאי אפשר להכות מישהו, וכשהוא מוטל חבוט ומדמם בזירה להגיד לו - אנשים אחים אנחנו".

והוסיף "אתה יודע מה, רוטמן? אני רוצה להאמין שאתה עושה זאת בתום לב. לא ברוע, אלא בחוסר מודעות. אני חושב שכשאתה ובצלאל ובן גביר אומרים "כולנו אחים", אתם לא מבינים את עומק החשש שיש לישראלים רבים מכם. אתם לא מבינים את עומק האימה והבעתה".

ההצעה של דאום:"להודיע שהחקיקה בהמשך תהיה רק בהסכמה, ושגם את הסבירות תנסחו ביחד מחדש"

לבסוף ביקש דאום להציע לרוטמן הצעה נוספת איך לעשות את זה בצורה נכונה יותר: "אז הנה הצעה לאיך אפשר לעשות זאת נכון: להודיע שהחקיקה בהמשך תהיה רק בהסכמה, להודיע שגם את הסבירות תנסחו ביחד מחדש ואז להגיד- אנחנו אמנם יותר אצבעות בכנסת, אבל המדינה בסחרור ואתם, האחים שלי, זועקים מכאב- ולטפל בזה יותר חשוב לי מחוק הסבירות, אז הנה אני מושיט את ידי כדי שנעשה זאת מחדש ביחד. רק ביחד".