אות הוקרה בינלאומי הוענק לרבי - "הפך להשראה"

אות הוקרה לשלום עולמי הוענק בפורטו לרב מנחם מנדל שניאורסון מלובביץ' מטעם מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם. "הפך להשראה ומודל לבניית עולם צודק יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 10:49 יד באב התשפג

אות הוקרה בינלאומי הוענק לרבי - "הפך להשראה"
טקס הענקת האות בפורטוגל , צילום: BBIP/Lcohen

מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם בפורטוגל העניק בתחילת השבוע את אות ההוקרה לקידום שלום אוניברסלי לרב מנחם מנדל שניאורסון מלובביץ', על כך ש"השפיע על דורות של צעירים וצעירות, הסב את תשומת לבם לחשיבות החינוך וחיזק את קשרי הידידות בין האנשים סביב", כפי שנכתב בתעודת ההוקרה, שהתקבלה בידי נשיא חב"ד פורטוגל, הרב אלי רוזנפלד.

רבנים מפורטוגל, ספרד, בריטניה וישראל הצטרפו למחווה זו, שהתקיימה במטה ארגון בני ברית פורטוגל, בפורטו, בנוכחות עשרות מחברי הקהילה היהודית בפורטוגל. חב"ד פורטוגל ממוקמת בקשקאיש, בדרום המדינה, אך מרחיבה את פעילותה ומפעילה בית כנסת לסטודנטים בעיר פורטו, בשותפות עם הקהילה היהודית המקומית.

הרבי לעולם לא ויתר על אף אדם

הרב אלי רוזנפלד אמר בנאומו כי "מאמציו ומורשתו של הרבי ממשיכים לעורר השראה בעולם ולעולם לא לוותר על אף אדם, מתוך אמונה שכל אחד ואחת יכולים לגלות את ניצוץ היהדות החבוי בהם כדי להגיע ללהבה תוססת ובוערת".

גבריאלה קנטרגי, נשיאת ארגון בני ברית אינטרנשיונל פורטוגל, אמרה בטקס כי "הרבי סייע ליהודים ולא יהודים לעמוד בנורמות המוסר הבסיסיות, זו הסיבה שבארצות הברית, יום הולדתו של הרבי, 22 במרץ, הוא יום החינוך והשיתוף הלאומי". מרכז המעקב הבינלאומי לזכויות אדם מכיר בכך שהרב שניאורסון "הפך להשראה ומודל לבניית עולם צודק יותר ולאחווה בין בני האדם. מורשתו ממשיכה להוות השראה לדורות חדשים ומעלותיו מוכרות ברחבי העולם".