חנוך דאום שיתף סרטון מרגש: "כדי להכנס לאווירת היום"

הקומיקאי ואיש התקשורת ביקש מהעוקבים לשלוח לו ביצועים של הקינה האהובה עליו בתשעה באב. הגולשים שלחו וחנוך התרגש מביצוע אחד מיוחד: "נחמו נחמו עמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/23 11:32 ט באב התשפג

חנוך דאום שיתף סרטון מרגש: "כדי להכנס לאווירת היום"
חנוך דאום, "הקינה העצובה כל כך", צילום: Moshe Shai/FLASH90

יום תשעה באב הוא יום משמעותי עבור רבים. מלבד הצום יש מגוון דרכים בהם אנשים בוחרים לציין את היום הזה ולהתחבר לתוכן שלו ולמסר שיש לו להציע. אחת הדרכים הללו היא אמירת הקינות, כשהיום גם יש ביצועים מגוונים לקינות המסורתית. 

 

הביצוע שריגש את דאום

הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום ביקש מהעוקבים לשלוח לו ביצועים לקינה האהובה עליו במיוחד, דאום שיתף בביצוע אחד שריגש אותו במיוחד. "הערב בסיום הקינות נשיר בבית הכנסת את אלי ציון ועריה. ביקשתי מהעוקבים לשלוח לי או להעלות לסטורי ולתייג אותי בביצוע של הקינה העצובה כל כך, כדי להכנס לאווירת היום החשוב הזה. הנה למשל ביצוע שאותי ריגש. תודה לתמר אופיר המקסימה. נחמן נחמו עמי" כתב דאום.

דאום הגיב לסרטון הויראלי

חנוך דאום הגיב השבוע לסרטון המרגש שהתפרסם דווקא בשיא המחאות, בו נראו מפגינים משני הצצדדים לוחצים ידיים במפגש ברכבת. דאום כתב: "האפשרות שהצדדים יפחדו להתפשר מרחפת עדיין מעלינו, וברגע הזה אני מבקש מהמנהיגים שלנו להביט בסרטון הקצר הזה שצילם חיים ריבלין הערב בתחנת נבון, יורדים מתנגדי הרפורמה, עולים תומכיה, אבל תראו מה קורה באמצע: יד מצד אחד מושטת לצד השני ואחריה עוד ועוד ידיים נשלחות ללחיצה חמה, והכל באופן ספונטאני ומתוק כל כך" הוא כותב.