30 שנה אחרי: ההבטחה המרגשת של חנוך דאום לאימו

שלושה עשורים לאחר מות אביו, הקומיקאי הקדיש פוסט בפייסבוק לזכרו, ובו שיתף בסיפורים שונים המדגישים את מידות הצניעות, הענווה ואת צדקותו הרבה של האב. בסיום הפוסט שיתף בשיחה מרגשת עם אימו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 11:50 כ בתמוז התשפג

30 שנה אחרי: ההבטחה המרגשת של חנוך דאום לאימו
חנוך דאום, צילום: Moshe Shai/FLASH90

30 שנה חלפו מאז חנוך דאום, סופר, קומיקאי ופובליציסט, נאלץ להיפרד מאביו יחזקאל דאום, שהלך לעולמו בגיל 51. בחייו דאום כיהן כרב המושב רמת מגשימים, וכרב בישיבת הגולן. לרגל שלושה עשורים ללכתו, החליט בנו להקדיש פוסט מרגש בפייסבוק לזכרו של אביו.

"הייתי בכיתה י"ב", כתב דאום, "לאדם מגיע אבא שילווה אותו קצת יותר שנים, אבל הגורל שלנו היה אחר". לרגל המספר העגול החליט הקומיקאי לשתף מספר סיפורים על אביו, אותם שמע מאחיו הגדול הרב שי דאום. "אני מביא אותם כאן משום שאבא שלי היה צדיק אמיתי, ומסיפורי צדיקים צריך ללמוד", הסביר. לאחר ששיתף סיפורים שונים על אביו, המדגישים את מידות הצניעות, הענווה ואת צדקותו הרבה, דאום סיפר על שיחה שערך השבוע עם אימו.

"אם חס וחלילה יקרה משהו, אני מבטיח לסיים את הש"ס במקומך"

"דיברתי עם אמא שלי על אבא ועל הזיקנה", כתב, "איך זה ומה ההרגשה והאם יש חששות". אימו, בת 78, לומדת כבר כמה שנים דף גמרא בכל יום. "מקווה שאזכה לסיים את הסבב של הדף היומי", היא השיבה לבנה. "היא תגיע", כתב דאום בביטחון מלא, אך בכל זאת השיב לה, "את תספיקי לעשות אפילו סבב נוסף, "אבל אם חס וחלילה יקרה משהו, אני מבטיח לסיים את הש"ס במקומך". האם הגיבה בדממה, וההתרגשות עמדה באוויר. "עד 120 אמא", איחל דאום, "המשיכי להגדיל תורה ולהאדיר".