הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות מפייס - אל תזלזלו בבקשת הסליחה של ברדוגו

בן דרור ימיני מידיעות אחרונות קורא לציבור להתייחס בחיוב לבקשת הסליחה של פרשן ערוץ 14, ימיני ציטט מהמקורות והסביר " ערב תשעה באב. זה הזמן להוריד להבות, בלי ליפול למלכודת השנאה של ברית הקנאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 15:06 ח באב התשפג

הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות מפייס - אל תזלזלו בבקשת הסליחה של ברדוגו
יעקב ברדוגו ויריב לוין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי תקופה בה פרשן ערוץ 14, יעקב ברדוגו, התבטא לא פעם בצורה בוטה בחשבון הטוויטר שלו ומחוצה לו. כאשר עורר סערה כשהתבטא נגד הקולגה לשעבר, ספי עובדיה, אז אמר ברדוגו שהאחרון מתבייש בהיותו מזרחי, התנצל היום (ד') ערב תשעה באב, הפרשן הבכיר ביקש סליחה ומחילה כלפי מי שנפגע מדבריו. 

"אני תקווה שכולנו נחזור להיות עם מלוכד לטובת מדינת ישראל ואזרחיה כולם"

ברדוגו צייץ בחשבון הטוויטר שלו  "ערב תשעה באב אני מבקש להביע סליחה ומחילה כלפי כל מי שנפגע מדברים קשים ומעליבים שיצאו מפי בתקופה סוערת וקשה זו. אני תקווה שכולנו נחזור להיות עם מלוכד לטובת מדינת ישראל ואזרחיה כולם. אין לנו ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת - צה"ל של כולנו, הכלכלה של כולנו, המדינה של כולנו. הוי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום" 

לוינסון: "תתחיל מהתנצלות לגלי מיארה על כל השוביניזם כלפיה"

צייצנים רבים ברשת החברתית לא קיבלו את בקשת הסליחה של הפרשן הבכיר בהם גם העיתונאי חיים לוינסון שהגיב לברדוגו "הצעה: תתחיל מהתנצלות לגלי מיארה על כל השוביניזם כלפיה". 

בן דרור ימיני: "זה הזמן להוריד להבות, להקטין נזקים ולאחד את השורות, בלי ליפול למלכודת השנאה של ברית הקנאים"

בן דרור ימיני

בן דרור ימיני צילום: Moshe Shai/FLASH90

מי שבחר בכל זאת לקבל את הסליחה של ברדוגו, הוא הפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות בן דרור ימיני, שקרא לציבור שלא לזלזל בבקשת הסליחה ואף הביא לכך ציטוטים מהמקורות ומהמורשת היהודית. ימיני כתב "לכל מי שמזלזל בבקשת הסליחה של ברדוגו: זה ממש לא חשוב אם מדובר בתרגיל יחצ"ני או לא. משום שכדאי לזכור שני כללים מהמורשת היהודית. ראשית, 'הוי דן כל אדם לכף זכות', וגם - 'מתוך שלא לשמה בא לשמה'. ערב תשעה באב. זה הזמן להוריד להבות, להקטין נזקים ולאחד את השורות, בלי ליפול למלכודת השנאה של ברית הקנאים"