עמית סגל עוקץ את המוחים: "כנראה שהתפילות לא נענו"

מטה המאבק המוביל את המחאה נגד החקיקה המשפטית סירב למתווה פשרה חדש - זאת על אף התפילה ההמונית שיזם עבור מטרה זו בדיוק. הפרשן הפוליטי הסרוג הגיב בעקיצה בטוויטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 15:50 ה באב התשפג

עמית סגל עוקץ את המוחים: "כנראה שהתפילות לא נענו"
עמית סגל, חושף את מאחורי הקלעים של המבצע, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שעות ספורות לפני ההצבעות בכנסת על חוק ביטול עילת הסבירות, ועל רקע הפגנות הענק של מתנגדי החקיקה המשפטית ו"תפילת האחדות" היום (א') בכותל - בדרישה לפשרה והסכמות, יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי פרסמו  מתווה פשרה חדש לצמצום עילת הסבירות. אולם "מטה המחאה", שהיה בין מובילי ההפגנות והתפילה הבוקר, החליט לדחות את הפשרה על הסף. 

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב לכך בחשבון טוויטר שלו: "אז אותו מטה מחאה שהודיע בבוקר על תפילה בכותל לפשרה הוא אותו אחד שדחה על הסף בצהריים את מתווה הפשרה של ההסתדרות?", צייץ העיתונאי הסרוג - ועקץ: "נראה שהתפילות לא נענו".

המתווה החדש: לא ניתן יהיה לפסול מכוח הסבירות בלבד החלטות ממשלה

נזכיר, כי על פי המתווה המדובר עילת הסבירות תצומצם באופן כזה שלא ניתן יהיה לפסול מכוחה בלבד החלטות ממשלה או החלטות שרים מכוח סמכותם בדין, ובלבד שהחלטות אלו: נוגעות לענייני מדיניות, ונדונו ואושרו על ידי הממשלה במליאתה. בנוסף, לא ניתן יהיה לפסול החלטות ממשלה בענייני מינויים של שרים וסגני שרים מכוחה של עילת הסבירות.