המפגנים עברו מתחת לחלון ביתה של הרבנית ימימה מזרחי - כך היא הגיבה

נשיאת ועד רבניות אירופה והדרשנית המוכרת המתגוררת בירושלים, צפתה במפגינים המתנגדים לרפורמה שעלו לבירה וצעדו מתחת לחלון ביתה. הרבנית שיתפה בתפילותיה, וסיפרה מה היא אומרת שוב ושוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 11:49 ה באב התשפג

המפגנים עברו מתחת לחלון ביתה של הרבנית ימימה מזרחי - כך היא הגיבה
צילום: יעל אילן, פרשה ואשה

חודשים ארוכים של הפגנות ענק עוברות על העם בישראל. מאז עלו השינויים במערכת המשפט לדיונים בכנסת, תנועת המחאה צוברת תאוצה, ולאחר ימי שיבוש רבים, הגענו לשיא ממש בימים אלו, כאשר הכנסת צפויה לאשר באופן סופי את חוק צמצום עילת הסבירות. המתנגדים לחוק הגיעו בסוף השבוע האחרון לירושלים, לאחר מסע הליכה בן כמה ימים לאורך כביש 1. 

אחת מהרבניות המוכרות והאהובות בקרב הקהל הנשי בישראל ובעולם, הרבנית ימימה מזרחי, צפתה בתהלוכת המפגינים העולים לירושלים מחלון ביתה, ובפוסט שהועלה לחשבון האינסטגרם הרשמי של הרבנית, שיתפה תמונה של בתה וסיפרה על החוויה. 

המפגינים עברו מתחת לביתה של הרבנית ימימה מזרחי 

"כשרעש ההפגנה מתחת לחלון שלי, אני אומרת שוב ושוב את המשפט שציווה לומר האר"י הקדוש, יום פטירתו מצוין הערב: 'הריני מקבלת על עצמי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך' ומיד אחר כך, אני מתפללת". הרבנית פירטה את תפילותיה: "על אהבה בימים סוערים, על רעיי שכמוני ושאינם כמוני, מתפללת על תפילה אחת, כלולה מקולותיהם של כולנו". האר"י הקדוש, רבי יצחק בן שלמה לוריא, היה גדול מקובלי צפת ונפטר ב-ה' באב ה'של"ב, 1572. 

הבוקר שאחרי הצעדה בגן סאקר

הבוקר שאחרי הצעדה בגן סאקר צילום: Chaim Goldberg/Flash90