הפגישה המרגשת של כתב חדשות 12: "זכות בשבילי"

אחרי שנתיים שכתב חדשות 12 וגלי צה"ל, אדר גיציס תרם מח עצם לדוד בן ה-13, השניים נפגשו לראשונה: "ידעתי שיש פה צד שני וכמה פעמים חשבתי מה קורה איתו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/07/23 14:42 ב באב התשפג

הפגישה המרגשת של כתב חדשות 12: "זכות בשבילי"
צילום: סיוון שחור. עזר מציון

לפני כשנתיים קיבל אדר גיציס, כתב חדשות 12 וגלי צה"ל, טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון שנמצא מתאים להשתלת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 13. הילד סבל ממחלת אנמיה אפלסטית, שהדרך היחידה להחלמה היא השתלת מח עצם מתורם מתאים. גיציס לא חשב פעמיים והחל את הבדיקות לבירור ההתאמה באופן מלא. בתום התהליך עלה כי אדר מתאים בהתאמה של מאה אחוזים להצלת חייו של הילד. בתוך ימים גיציס השלים את התהליך ותרם מח עצם להצלת חייו של הילד. 

במשך שנתיים שני הצדדים חיכו לרגע בו יוכלו להיפגש – גיציס ציפה לדעת מי הילד לו תרם, והילד חיכה לפגוש את האיש שהציל את חייו. השבוע סוף סוף המפגש המיוחל יצא לפועל בבית אורנית של "עזר מציון". הילד הוא דוד בר ממעלה אדומים שהגיע עם אמו ואחותו שחיכו לכניסתו של התורם. כשאדר נכנס יחד עם הוריו- ההתרגשות בשני הצדדים היתה גדולה.

צילום: סיוון שחור. עזר מציון

 "ידעתי שיש פה צד שני וכמה פעמים חשבתי מה קורה איתו"

אדר גיציס ציין כי הוא שמח לפגוש את דוד. "אני שמח שהייתה לי את האפשרות לתרום, וכשאני רואה את זה לנגד עיניי זה בכלל משמח. מה שאני אומר לחברים שלי, למשפחה- שאני בטוח שכל אחד במצב הפוך היה עושה כמוני, אז לא רואה בזה משהו מיוחד. תודה לכם. זאת זכות בשבילי. זה תפס אותי בתקופה עמוסה, אני זוכר את הטלפון הזה, זה היה מאוד מהיר, עניין של שבוע וחצי-שבועיים. עברנו את זה בצורה מצוינת, בתמיכה גדולה. גם עזר מציון. ידעתי שיש פה צד שני. כמה פעמים חשבתי על זה בדרך- מה קורה איתו? כי אתה לא בטוח איך זה השפיע עליו- הצליח או לא הצליח? אז זה לגמרי מחמם את הלב".

צילום: סיוון שחור. עזר מציון

אליסה, אחותו של דוד: "תהליך מאוד קשה. באיזשהו שלב הבנו שאין תקווה והדרך להציל אותו זו השתלה, ופשוט קרה נס ומצאו אותך, שזו התאמה מאה אחוז, שזה באמת סיכוי אחד למיליון אולי וכל עבר בהצלחה בלי תופעות לוואי ובלי סיבוכים וברוך ה' הוא פה שלם ובריא ויכול להמשיך את החיים שלו ותודה שעשית את המעשה הזה"

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם בעמותת "עזר מציון" ד"ר ברכה זיסר: "ראינו פה חיבור בין שני עולמות- חיבור שהציל חיים. כל אחד שמקבל טלפון מהמאגר שלנו- שיסתכל על אדר ועל דוד ויראה איזו זכות ואיזו תחושה עילאית זו לדעת שהצלת חיים של אדם אחר. כל המציל אדם אחד כאילו הציל עולם מלא."