"למה אני מתגעגעת לאיילת שקד? היינו חברות יחד עד לא מזמן"

חברת הכנסת מירב כהן מיש עתיד פגשה את איילת שקד בפתח אולפן החדשות ושיתפה ביחסים שנרקמו בין השתיים: "אני מתגעגעת אליה. ואני מתגעגעת לממשלת השינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/23 00:01 כז בתמוז התשפג

"למה אני מתגעגעת לאיילת שקד? היינו חברות יחד עד לא מזמן"
איילת שקד, מירב כהן מתגעגעת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איילת שקד אמנם עזבה את החיים הפוליטיים והחלה את דרכה, לפחות לעת עתה בעולם העיסקי. אך מפגש עם חברת הכנסת מירב כהן ממפלגת יש עתיד, גרם לכהן להיזכר בתקופה המשותפת שלהם בממשלה וביחסים שנרקמו בין השתיים. הסיבה לכך הייתה שלאחר שכהן העלתה עאת התמונה המשותפת עם שקד, היא הותקפה ברשות בידי אנשי שמאל, כהן הגיבה בציוץ נוסף וכתבה: "הטוויטר הוא מדיום שקשה להעביר בו מסרים מורכבים. למה אני מתגעגעת לאיילת שקד? כי היא מסמלת עבורי את ממשלת השינוי, בה היינו חברות יחד עד לא מזמן".

התשובה של מירב כהן לביקורות משמאל

כהן משתפת על יחסי העבודה שנרקמו: "היה תענוג לעבוד איתה. היינו 9 שרות בממשלה, היא שרת הפנים, אני שוויון חברתי. ביחד הבאנו הישגים לאוכלוסייה המבוגרת, ובפרט הזקנים הסיעודיים". היא מוסיפה: "כי היא אישה נחמדה, חכמה, וביצועיסטית, שבאה לעבוד למען האידיאולוגיה שהיא מאמינה בה, לא למען המלך, למען הממלכה".

מירב כהן

מירב כהן, מתגעגעת לממשלת השינוי. צילום: ינאי יחיאל

על עצם שיתוף הפעולה בין השתיים, מהלך שהיה נראה דמיוני לפני כמה שנים כתבה: "אני בטוחה שאיילת לא חלמה בחלומותיה הפרועים ביותר, רק לפני שנתיים, שהיא תשב בקואליציה עם ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ומנסור עבאס. זו התאבדות פוליטית ברורה, ואני לא מכירה הרבה אנשים כאן בפיד שהיו מוכנים לסכן ככה קריירה שהם בנו במשך שני עשורים".

"לא כפשרה, אלא כאידיאל של אחדות והסכמות רחבות"

"ובכל זאת, היא עשתה את זה" כותבת כהן, "כדי לנסות להפסיק את טרללת הבחירות האינסופית, את פולחן האישיות לראש ממשלה". כהן מסכמת: "אז כן, אני מתגעגעת אליה. ואני מתגעגעת לממשלת השינוי. ואני גם בטוחה שאחרי שנצליח להפיל את ממשלת ההפיכה המשטרית הרעה הזו, תקום ממשלה גדולה ורחבה, שיישבו בה מפלגות ימין, מרכז ושמאל. לא כפשרה, אלא כאידיאל, של אחדות והסכמות רחבות".