אדוה דדון יוצאת להגנת כתב ערוץ 14: "תופעה בזויה"

כתב חדשות 14, עתי שלו, הותקף על ידי מפגינים נגד הרפורמה המשפטית במהלך שידור בערוץ. אדוה דדון, עיתונאית חדשות 12, יצאה להגנתו, "חייבים להפסיק את התופעה הבזויה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 16:58 כב בתמוז התשפג

אדוה דדון יוצאת להגנת כתב ערוץ 14: "תופעה בזויה"
אדוה דדון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, מספר מפגינים חיבלו במצלמה של צלם ערוץ 14, גנבו חלק מהציוד ונמלטו מהמקום. מפגינים נוספים תקפו את הכתב עתי שלו בעודו מנסה לשדר בערוץ, צעקו, הפריעו ונופפו בדגליהם כדי לחסום את המצלמה ולא לאפשר את השידור.

"חייבים להפסיק את התופעה הבזויה של תקיפת כתבים באמצע שידור"

אדוה דדון, עיתונאית בעצמה בחדשות 12, לא הצליחה להתעלם מהמקרה והגיבה בחשבון האינסטגרם שלה. "להפריע לחופש הביטוי ולנסות להשתיק דעות מנוגדות זו גם פגיעה בדמוקרטיה", היא כתבה, "חייבים להפסיק את התופעה הבזויה של תקיפת כתבים באמצע שידור. זה מראה את הצדדים הלא יפים של מי שתוקף וגם פוגע במסר המחאה ככל שיהיה". דדון שיתפה חוויה אישית שעברה בעצמה, וסיפרה כי בהפגנות הימין זרקו עליה בקבוקים ואבנים, הכו את המצלמה וחבטו בה עם דגלים.

"זה היה נגמר רע לולא היו סביבי מאבטחים ושוטרים", כתבה העיתונאית, ושיתפה כי לאחר המקרה קיבלה מאות הודעות ברשתות החברתיות, ממפגינים אחרים שהתעקשו להבהיר שהמקרה המצער לא מייצג אותם, ואף התנצלו בשמם של אותם אנשים. "זה נכון גם לצד השני", סיכמה דדון, "תהיו בני אדם".