ארגון נשות הדסה בחר את קרול אן שוורץ לנשיאה העולמית של הארגון

ארגון הנשים היהודי הגדול ביותר בארצות הברית בחר בנשיאה חדשה, אשר תחליף את רודה סמולו, שהובילה את ארגון נשות הדסה במהלך מגפת הקורונה. "האדם האידיאלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/23 10:47 כב בתמוז התשפג

ארגון נשות הדסה בחר את קרול אן שוורץ לנשיאה העולמית של הארגון
קרול אן שוורץ, הנשיאה העולמית הנבחרת של נשות הדסה, צילום: נשות הדסה

הדסה, ארגון נשים ציוניות באמריקה, בחר בקרול אן שוורץ לנשיאה העולמית העשרים ושמונה של הארגון. שוורץ, בת למשפחה בת ארבעה דורות בארגון נשות הדסה ואשר בחירתה לנשיאה העולמית מגלמת למעלה מ-30 שנות פעילות בארגון, תחל את כהונתה בת ארבע השנים ב-1 בינואר, 2024. היא תחליף את רודה סמולו שנכנסה לתפקידה ב-2020. הבחירות התקיימו אתמול (ב') באספה הכללית השנתית של הארגון שהתקיימה בשיקגו.

תמיכה לילדים בסיכון במסגרת כפרי הנוער של נשות הדסה בישראל

שוורץ תפקח, תוך שיתוף פעולה הדוק עם מנכ"לית ארגון נשות הדסה, נעמי אדלר, על המשך תמיכתו של הארגון בישראל, בלחימה נגד אנטישמיות, בפעילותו למען זכויות בריאות נשים, בקידום ובפיתוח המחקר והטיפול הרפואי של המרכז הרפואי של הדסה בישראל ובתמיכה לילדים בסיכון במסגרת כפרי הנוער של נשות הדסה בישראל.

שוורץ הצטרפה לארגון נשות הדסה בשנת 1991 והתנדבה בתפקידי הנהגה מקומיים, אזוריים ולאומיים. בין תפקידיה הבולטים, שוורץ כיהנה בעבר בתפקיד המזכירה הלאומית של הארגון וכסגנית הנשיאה העולמית. כמנהיגה חברתית וציבורית מוערכת מאוד בעיר הולדתה – סינסינטי, אוהיו, הייתה שוורץ חברה במועצות המנהלים של הפדרציה היהודית של סינסינטי, הקרן הקיימת לישראל-אזור סינסינטי, אקדמיית רוקוורן (לשעבר, בית הספר יבנה), ארגון הלל באוניברסיטת סינסינטי וקהילת עדת ישראל. כמו כן, כיהנה גם כחברה בוועדה לישראל והתפוצות של הסוכנות היהודית וכדירקטורית בקרן החדשנות הישראלית הממוקמת בתל אביב וקרן סיגמא דלתא טאו.

הובילה קמפיין חירום שגייס 9 מיליון דולר

שוורץ היא בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת זאווייר בסינסינטי (Xavier), ותואר ראשון בלימודי עסקים מאוניברסיטת סינסינטי. במשך שלושה עשורים מכהנת כמנהלת בחברת ההשקעות מוריס, קונצרן נדל"ן בבעלות משפחתית שהקים סבה. לשוורץ ולבעלה, מייקל ד. שוורץ, מנהל שירותי הייעוד של ועדת התכנון של מחוז בון בקנטקי, יש שלושה ילדים בוגרים.

הנשיאה העולמית רודה סמולו, שתסיים את תפקידה ב-31 בדצמבר, פיקחה על המעבר של נשות הדסה לפעילות מרחוק בעקבות מגפת הקורונה והובילה קמפיין חירום שגייס 9 מיליון דולר למען  המרכזים הרפואיים של הדסה כחלק מההתמודדות עם המגפה. 

נשיאות הדסה בעבר, ארכיון

נשיאות הדסה בעבר, ארכיון צילום: Yoav Ari Dudkevitch / FLASH90

שנתיים לאחר מכן, היא עמדה בראש מאמץ הומניטרי של ארגון נשות הדסה שכלל גם את זרוע גיוס התרומות העולמית שלו, הדסה אינטרנשיונל והמרכז הרפואי הדסה, שגייסו 2 מיליון דולר לטובת שליחת רופאים מהמרכז הרפואי להגשת סיוע בגבול פולין-אוקראינה, והבאת בני נוער אוקראינים לכפרי הנוער של נשות הדסה בישראל. שיתוף פעולה זה הוביל את נשות הדסה להיות בין הארגונים שזכו בפרס בראשית לשנת 2023. 

השראה לחברות הארגון הצעירות

"קרול אן שוורץ היא האדם האידיאלי להתמנות לנשיאה העולמית הבאה של הדסה, אודות למסירותה הרבה, ולאינטליגנציה העזה ולכישרון שלה כמנהלת וכמנהיגה", אמרה סמולו על מחליפתה.

"המחויבות של רודה סמולו לנשות הדסה במשך ארבעה עשורים מהווה השראה לחברות הארגון הצעירות" אמרה שוורץ, "היא אחת מהנשים המדהימות הרבות שהפכו את ארגון נשות הדסה למה שהוא היום. אם אוכל להוביל רק עם חלק מהחן ומהחוכמה שהיא הפגינה בארבע השנים האחרונות, לא אוכל שלא להצליח".