עמית סגל מציע לניצב שם חדש: "לזכר הנתיב שהפך למדרחוב"

העיתונאי הסרוג יוצא נגד האכיפה הבררנית של המשטרה, נאומו של ניצב אשד וההפגנות שחסמו את איילון: "החוסם חוסם, מפקד המחוז זורם, העיתונות האוהדת מנרמלת, היועצת מאפשרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/23 12:10 יח בתמוז התשפג

עמית סגל מציע לניצב שם חדש: "לזכר הנתיב שהפך למדרחוב"
עמית סגל Avshalom Sassoni/Flash90, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

העיתונאי עמית סגל כתב בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" את נקודת מבטו ביחס למחאה נגד הרפורמה המשפטית, האכיפה הבררנית של המשטרה והמדיניות של היועמ"שית ונשיאת בית המשפט העליון.

סגל פתח וכתב כי לפני פחות מעשר שנים, הועבר מכתב לראש הממשלה דאז אריאל שרון ממשרד המשפטים בנוגע להצעת חקיקה "פסקת התגברות", שגובשה על ידי ועדה שמטרתה להסדיר את סמכויות בג"ץ וחוקי היסוד. "אין מנוס מהמסקנה שהזעזוע בעיני המציע, והכל על פי הפוזיציה. ההצדקה לרפורמה עמוקה במערכת המשפט הוכחה, באופן אבסורדי מעט, בזכות המאבק נגד הרפורמה", כתב סגל.

"התברר שכאן אוכפים את החוק יום כן, יום לא"

"מזמן לא ניתנה כאן תצוגת תכלית כה מרהיבה לאכיפה בררנית, סיקור בררני, טיפול בררני בסרבנים. שוב התברר שצריך כפר שלם כדי להבעיר מחאה, לטפח אותה, לאפשר לה לפרוח ולהשתלט על סדר היום הלאומי", טען העיתונאי, והדגים מדבירה של היועמ"שית בדיון עם השרים: "יש שיקול דעת מתי אפשר לאפשר חסימות ומתי לא. לפעמים מותר לחסום".

סגל כתב כי, "כמו בבדיחה הנושנה, התברר שכאן אוכפים את החוק יום כן, יום לא. היום לא. החוסם חוסם, מפקד המחוז זורם, העיתונות האוהדת מנרמלת, היועצת מאפשרת. קודמיה שיגרו למעצר ממושך מארגני חסימות כבישים, והעמידו לדין מאות מהחוסמים בפועל", כתב העיתונאי, והתייחס להפגנות השבוע: "שובשו חייהם של אלפי אזרחים ותיירים שביקשו להמריא בשלום. כבודה לא עשתה דבר. עמי אשד, שאת שמו אפשר לשנות אולי לעמי איילון, לזכר נתיב התחבורה שהפך למדרחוב, נשא נאום פוליטי למהדרין שבו הצדיק בדיעבד את הדחתו".

עוד תקף את אשד וטען כי גם אם היו קציני משטרה או צבא שהתנגדו לשרים, "איש מהם לא נשא את נאומו נגדם על מדים. טבעה של רוח הוא שזה שהיא נושבת בגבו מבחין בה פחות מזה שהיא נגדו", טען סגל.