נועה ירון דיין: "אף אחד לא יכול לעזור לי אם אני נגד עצמי"

האושייה שחזרה בתשובה החליטה לתת לעוקביה כמה מילים לרגל צום י"ז בתמוז ושיתפה את דבריו של הלל הזקן: "ולחשוב כמה קאוצ'רים עשו על זה קריירה בלי לשמוע עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 18:31 יז בתמוז התשפג

נועה ירון דיין: "אף אחד לא יכול לעזור לי אם אני נגד עצמי"
נועה ירון דיין, צילום: שרה דיין

צום י"ז בתמוז הביא את כוכבת הרשת שחזרה בתשובה, נועה ירון דיין, לשתף את 19 אלף העוקבים שלה באינסטגרם בכמה מחשבות פילוסופיות. 

"לחשוב כמה קאוצ'רים עשו על זה קריירה בלי לשמוע על הלל הזקן..."

נועה הקדימה וכתבה: "אף פעם לא כתבתי את המשוואה שמשרטט הלל הזקן במסכת אבות, עם טוש מחיק על לוח לבן. אף פעם לא הנחתי אותה מולי, אף פעם לא בודדתי אותה. למרות שאני יודעת שכל הסודות שאני מחפשת נמצאים בתוך המשוואה הזאת. האיזון בין עוצמה לחולשה. בין לבד וביחד, בין אגואיזם לאלטרואיזם, ובקצוות גם בין נרקסיזם לקורבנות".

המגישה לשעבר הזכירה את דברי הלל: "'אם אין אני לי = מי לי. וכשאני לעצמי = מה אני. ואם לא עכשיו = אימתי'. ולחשוב כמה קאוצ'רים עשו על זה קריירה בלי לשמוע על הלל הזקן...".

"האם אני לא רק למען עצמי?"

אחרי ההקדמה הארוכה, הסבירה את דבריה: "אם אין אני לי = 0, כלומר אף אחד לא יכול לעזור לי אם אני נגד עצמי. וכשאני לעצמי = 0, כלומר אני לא שווה כלום אם אני מרוכזת רק בעצמי. ואם לא עכשיו = 0, כלומר תתחברי להווה. מה שלא יקרה עכשיו מי יודע אם יקרה בכלל. תפעלי היום".

ירון-דיין כתבה שהיא לא יכולה להגיד שזה לא עוזר. "זה עוזר. רק להניח את זה מול העיניים. לשאול את עצמי ממש עכשיו, ואמן שפעם ביום, או לפחות לפני החלטות חשובות: האם אני עם עצמי? האם אני לא רק למען עצמי? האם אני מחוברת היום למה שקורה עכשיו? אני הולכת לנסות לתרגל את זה עד סוף הצום נראה מה יהיה...".