"בתוך דירה של נרקומנים": כך מצא המוזיקאי הסרוג תפילין שנגנבו

המוזיקאי יעקב אסרף איבד את התפילין היקרות שלו ויצא למסע חיפוש שנמשך שלושה ימים ברחבי דרום תל אביב - ועל הדרך נחשף לצד האפל תל אביב: "גיליתי גם עולם כואב וקשה, עולם שחי ברחוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 23:09 י בתמוז התשפג

"בתוך דירה של נרקומנים": כך מצא המוזיקאי הסרוג תפילין שנגנבו
דרום תל אביב, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יעקב אסרף, מוזיקאי, במאי וחברו הקרוב של חנן בן ארי, שיתף לפני מספר ימים פוסט כואב בפייסבוק שלו, וביקש את עזרת הציבור במציאת התפילין שלו שנגנבו מרכבו בדרום תל אביב. "פרצו לי לרכב. שוב. שוב בדרום תל אביב. פרצו את החלון, ניסו להניע, לא הצליחו. ואז לקחו לי תיק, ושם היה היקר לי מכל – התפילין שלי", כתב אסרף. היום (ה'), שיתף המוזיקאי בהתרגשות כי בעזרתם של אנשים טובים ואחרי חיפושים אינטנסיביים התפילין נמצאו.

"אין ייאוש בעולם כלל! התפילין שלי חזרו אלי, מצאנו מחט בערמת שחת", פתח וכתב, והסביר למה החיפוש אחריה היה לו חשוב כל כך: "רציתי מאוד לחזור בתשובה דווקא עם התפילין האלה ולא עם אחרות. התפילין מסמלות את הקשר של עם ה' יתברך. הרגשתי שאני חייב לרדוף אחרי התפילין".

צילום: shutterstock

"הכל היה שם מפוזר חוץ... מהתפילין"

אסרף סיפר על החיפוש האינטנסיבי: "אשכרה חיפשנו תיק ברחובות העיר הגדולה. התחתנתי עם אישה משוגעת ואני כל כך אוהב אותה ככה, היא לא הפסיקה להאמין שאשכרה נמצא. ואחרי שעות של חיפושים בפחים ובמקומות הכי מטונפים שיש, היא מצאה! לא את התפילין, את התיק. בתוך דירת מסתור של נרקומנים". 

"הכל היה שם מפוזר חוץ... מהתפילין" המשיך וכתב, כיצד במשך 3 ימים התמיד בחיפושים בעזרתם של אנשים טובים, עד שהאבדה נמצאה. "על הדרך במסע גיליתי גם עולם כואב וקשה, עולם שחי ברחוב. לא שלא הכרתי אותו, רק שיש הבדל בין לדעת שהוא קיים לבין לדבר איתו, לנשום אותו", שיתף, "זה כואב. מאוד. אנשים שפעם חיו כמונו, ועכשיו רעבים ללחם. מכורים לסם".