יעקב אסרף מבקש עזרה: "התפילין האלה איתי מהבר מצווה"

המוזיקאי והבמאי הסרוג שיתף בכאב כי רכבו נפרץ ונגנבו ממנו התפילין האהובות שלו: "אני פשוט לא מצליח להפסיק לחשוב על התפילין. אם הן זרוקות כרגע באחד הרחובות, הלב שלי נשבר. ממש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 09:05 ז בתמוז התשפג

יעקב אסרף מבקש עזרה: "התפילין האלה איתי מהבר מצווה"
הנחת תפילין, צילום: shutterstock

יעקב אסרף, מוזיקאי, במאי וחברו הקרוב של חנן בן ארי, שיתף הבוקר (ב') פוסט כואב בפייסבוק שלו. "פרצו לי לרכב. שוב. שוב בדרום תל אביב. פרצו את החלון, ניסו להניע, לא הצליחו. ואז לקחו לי תיק, ושם היה היקר לי מכל – התפילין שלי", כתב אסרף.

"אני פשוט לא מצליח להפסיק לחשוב על התפילין"

הוא הדגיש את האבדן של התפילין: "על כל השאר כפרה. התפילין האלה איתי מהבר מצווה. החלפתי טלפונים, רכבים וגיטרות אבל עם התפילין האלה זה קשר עמוק ושונה. הדומם הכי חי שאפשר להרגיש", המשיך. "רחמים על מי שנזקק להושיט יד ולקחת מאחר. באמת כואב הלב, באמת קשה לקלוט שיש מציאות כזאת. חולם ומתפלל על גאולה. שהטוב ישלוט בעולם".

"אני פשוט לא מצליח להפסיק לחשוב על התפילין. איפה הן? אם מי שלקח אותן יניח אותן אני מוחל לו בלב שלם, אם הוא יזכה דרך זה למצוות תפילין. אבל אם הן זרוקות כרגע באחד הרחובות, הלב שלי נשבר. ממש".

הפעם הקודמת שפרצו לרכב של אסרף

אסרף הזכיר כי לפני כחמש שנים נפרץ רכבו, נגנבו הגיטרות שלו - אך לבסוף הן חזרו אליו. "כבר הייתי בסיטואציה הזאת, זוכרים? לפני 5 שנים גנבו לי את גיטרות. פרסמתי פוסט, אנשים שיתפו, מצאנו את הגנבים. החזרנו את הגיטרות. הוכחנו שאין ייאוש. אולי, אולי עוד אניח את התפילין שלי. אני מאמין שאם זה שייך לי זה יחזור. לא משנה איך. בחיי כפרה על הכסף והכל, אבל זה ערך סנטימנטלי שאין כמוהו. לא דמיינתי כמה זה כואב".

"אז אנשים טובים, תשתפו את הפוסט ותפתחו עיניים. ואם מישהו נתקל בתפילין ברחובות תל אביב או ברשת, עם כיסוי אפור - לצערי אין על זה שם או זיהוי אחר, אז אתם יודעים לאן לפנות. אסיים כמו שסיימתי אז: 'חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה'. תודה לה' ששלח לי תפילין, תודה שנלקחו ממני. והלוואי ויחזרו אלי".