הכתב הסרוג תחת מתקפה: "הכיפה שלך מונעת ממך להציג את העובדות"

אבישי גרינצייג התארח בתכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו והביע את עמדתו בנושא עילת הסבירות. ד"ר עמיחי מנוחין תקף את הכתב: "הכיפה שלך והיהדות שלך מייצגים יהדות סוטה" | גרינצייג הגיב: "התגובות מבזות בעיקר את המגיבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 10:51 י בתמוז התשפג

הכתב הסרוג תחת מתקפה: "הכיפה שלך מונעת ממך להציג את העובדות"
צילום: מיכה לובטון

אבישי גרינצייג, כתב לענייני משפט בכאן חדשות, התארח בתכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו לצד כתבים נוספים ושוחח על עילת הסבירות שמסעירה את המדינה בימים אלו. אך נראה שלא כולם התחברו לדבריו של הכתב הסרוג, ויש מי שדאג להביע זאת בפומבי. ד"ר עמיחי מנוחין ממכללת ספיר האזין לתכנית ופנה לגרינצייג, "נדמה לי שאתה יודע אבל לא מדברר את העובדה שעילת הסבירות היא התחלה של תהליך. האם היית שולח את בתך הקטנה לחוג שהמדריך בו הוא פדופיל מרושע?".

"הכיפה שלך והיהדות שלך מייצגים יהדות סוטה ומעוותת"

מנוחין לא התייחס רק לדעותיו של הכתב הסרוג, אלא גם לזהותו האישית. "אני חושב שהכיפה שלך מונעת ממך להציג את העובדות", הוא כתב, "אנחנו מנהלים כעת על ידי כנופיה בזויה, פשיסטית וגזענית". מנוחין המשיך, "הכיפה שלך והיהדות שלך מייצגים יהדות סוטה ומעוותת ששכחה לא להתגרות באומות העולם, שלא מדברת על היחס לזר לשונה ולאחר", וסיכם, "לפחות תגיד ביושר שאתה מדבר מפוזיציה, שאתה אינטרסנט ותעמולן".

גם שמואל הספרי, תסריטאי שכתב וביים את הסדרה "פולישוק", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "סניף בני עקיבא בתאגיד מסביר למה יהיה בסדר למרות עילת הסבירות". הכתב הסרוג הגיב, "אני מאמין שהתגובות הללו מבזות בעיקר את המגיבים, כתב, "שבמקום לענות לגופו של עניין לועגים לאמונתו ויהדותו של אדם, וכל זאת בשם הדאגה לזכויות אדם".