הכתב הסרוג מתבייש: לא אלך עם כיפה בזמן הקרוב

העיתונאי ביני אשכנזי ראה את האירועים האחרונים ביו"ש והודיע כי הוא לא מתכוון להשיב את הכיפה לראשו: "הכיפה רוקנה מתוכן, מישהו אחר השתלט על המותג וזה לא הקב"ה". אשכנזי מאשים את הרבנים בהתעלמות מהמצב ותוהה: "איזה מסר יש היום בדיוק לציבור הדתי לאומי?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 11:16 ז בתמוז התשפג

הכתב הסרוג מתבייש: לא אלך עם כיפה בזמן הקרוב
אשכנזי: "איזה מסר יש לציבור הדתי?", צילום: רוני כנפו

המתח בין הציבור הימני בהתיישבות ובין בכירי הצבא הגיע השבוע לשיא, עם פעילות תג המחיר בכפרים הפלשתיניים, היחס לו זכו תושבי היישוב עטרת, מכתבי בכירי מערכת הביטחון ותגובת הפוליטיקאים. מי שעוד חווה את המצב ומגיב לו, הוא העיתונאי הסרוג ביני אשכנזי ששיתף כי לעת עתה, הוא החליט לא להשיב את הכיפה לראשו.

"בסוף השבוע האחרון איבדתי את הכיפה הסרוגה הכחולה שאיתה אני הולך בד"כ בשבתות על ראשי" שיתף בטוויטר, "אני יהודי מאמין אבל לא חש בנוח עם העובדה שהכיפה, כך לפחות לדעתי, הפכה להיות סממן פוליטי ולא סממן רוחני" הוא קובע.

ביני אשכנזי, ללא הכיפה

ביני אשכנזי, ללא הכיפה צילום: רוני כנפו

אשכנזי התייחס לאירועים מהשבוע האחרון וכותב: "לאחר אירועי סוף השבוע האחרון בהם פרעו חלק מקבוצות מתיישבים או מתנחלים - you name it בפלשתינים הבנתי שכיפה סרוגה, לפחות בקרוב, לא אוכל להשיב לראשי". אשכנזי מסביר: "מישהו אחר השתלט על המותג וזה לא הקב"ה, לפחות לא זה שאני מאמין בו".

הביקורת על הרב לוינשטיין

אשכנזי, בוגר הישיבה התיכנות נעם וישיבות ההסדר בנתיבות ובמעלה גלבוע, מתייחס גם ליחס של ראשי ההתיישבות והנהגת הימין למצב: "נזכרתי שכמעט ולא שמעתי אמירה נוקבת חזקה שלא משתמעת לשני פנים נגד האלימות בסוף השבוע האחרון. וזה החזיר אותי לשאלת המסר. הרב יגאל לוינשטיין יכול לדבר בלי סוף על הומואים ולסביות בשוודיה אבל להקדיש דקה למה שקורה לו מתחת לאף, זה גדול עליו" הוא כותב.

"תגידו לי איזה מסר יש היום בדיוק לציבור הדתי לאומי?" מסיים אשכנזי וכותב: "מאבק אלים בתנועת הלהט"ב? העלמת עין משחיתות ציבורית? וכמובן תמיד תישאר הצניעות לדבר עליה, לא חלילה צניעות אמיתית עם ענווה אלא עאלק צניעות של החפצה ודיבור זול של שחצנים שממזמן התנתקו מכיפת האם" כתב.