ביקורת הופעה אושר כהן פיצח את הנוסחה - אבל הוא צריך לחכות עוד כמה שנים

בשנה האחרונה אושר כהן הצליח סוף סוף לזכות לפריצה המיוחלת ולייצר כמה להיטים בלתי נשכחים. למרות היכולות המרשימות וקהל המעריצים, היה כדאי שיחכה מעט לפני שירוץ למלא את מנורה | ביקורת הופעה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 27/06/23 18:55 ח בתמוז התשפג

אושר כהן פיצח את הנוסחה - אבל הוא צריך לחכות עוד כמה שנים
אושר כהן, צילום: אור גפן

אושר כהן הוא אחד השמות החזקים ביותר  בשנים האחרונות. הוא רק בן 24, אבל מאחוריו שורה ארוכה של להיטים שכבשו את המדינה כמו "נזכר בעניה", "ברגעים של הולכת" ועוד. אתמול (ב') הגעתי להיכל מנורה בתל אביב - בו הוא מקיים שתי הופעות רצופות.

אישיות צנועה וקלאס - אבל ההתרגשות פגעה

באשר להנאה שלי בהחלט אפשר לסמן וי - אושר כהן יודע להרים את הקהל בלהיטים המרקידים שלו, לרגש עם בלדות רומנטיות ובעיקר לכבוש עם אישיות צנועה והרבה קלאס. אך אם להיות קפדנית, ההופעה לא הייתה מושלמת.

אושר כהן

אושר כהן בהופעה | צילום: אור גפן

פחות משבוע קודם לכן הגעתי לאותו המקום בדיוק לחגיגות העשור של עדן בן זקן. אין לי כוונה להשוות ביניהם, הם אמנים שונים, אבל יש הבדל מהותי אחד שבלט בין ההופעות: הוותק. כהן אמנם הוציא את השיר הראשון שלו בשנת 2011 (!), אבל את הפריצה לבמה המרכזית באמת אפשר לזקוף בעיקר לשנה האחרונה עם הלהיטים "חמישי שישי", "אהובי לב אדום" והלהיט המשותף עם אודיה, "אני פה". בניגוד לבן זקן שעמדה על עשרות או מאות במות לפני שהגיעה למנורה, כהן קפץ למים העמוקים - אולי קצת מהר מדי.

אושר כהן הצליח לפצח את הנוסחה

בלי קשר לאיכויות ההופעה, אין ספק שאושר כהן הצליח לפצח נוסחה מסויימת שהקנתה לו את המעמד שהגיע אליו. כמעט כל שיר שלו מצליח להפוך ללהיט שקהל שלם יודע לדקלם בעל פה ולמרות הצניעות והפשטות שלו הוא מצליח לגרוף צרחות מהמעריצים שהגיעו במיוחד כדי לראות אותו בלייב. לצד זה, אושר כהן עוד לא בנוי למופע גדול שכזה. ההתרגשות המתוקה שלו אמנם נגעה בי, אך ללא ספק השפיעה עליו, מעט פגעה בקולו, ויכולות האלתור שהפגין היו לא מקצועיות במיוחד.

כל מה שאושר כהן צריך זה עוד קצת ניסיון. יש לו יכולות כתיבה והלחנה שמצליחות לחולל להיטים שאת חלקם אפילו לא ידעתי עד כמה אני מכירה, ועם עוד קצת ניסיון הזמר הצעיר יוכל להחזיק מופע שלם במנורה גם בלי אורחים רנדומליים כמו מירי מסיקה, מושיק עפיה ושלומי סרנגה - שלא תרמו במיוחד להופעה. עד אז, אפשר לציין לשבח את היכולת של הזמר להטט בין להיטי מועדונים לבלדות סוחטות דמעות, ולחכות קצת עד למופע העשור החגיגי שלו.

אושר כהן

אושר כהן בהופעה | צילום: אור גפן

אושר כהן

אושר כהן בהופעה | צילום: אור גפן