ביקורת הופעה גם אחרי עשור, עדן בן זקן היא אותה בחורה באוברול המנומר

עדן בן זקן סיכמה קריירה של עשר שנים במופע ענק עם אלפי מוזמנים, קליפים מרגשים וארבעה אורחים חגיגיים. אחרי עשור שהיא מככבת על הבמות הגדולות בארץ, הזמרת המצליחה הזכירה: היא עדיין אותה ילדת רחוב

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 22/06/23 13:17 ג בתמוז התשפג

גם אחרי עשור, עדן בן זקן היא אותה בחורה באוברול המנומר
עדן בן זקן, צילום: ניר אמיתי

חלפו עשר שנים מאז עדן בן זקן, נערה בלונדינית ואנונימיות לחלוטין, עמדה על במת "אקס פקטור" ותבעה את המונח "שלושים שקל", שנאמר על האוברול המנומר שלבשה. את מופע העשור שלה בהיכל מנורה הזמרת פתחה בסרטון מאותו אודישן ששינה את חייה, כשבשולחן השופטים יושבים מי שהיום הם קולגות שלה ואולי אפילו היו שמחים להתחלף איתה.

הרבה חלף על בן זקן בעשור האחרון: היא שינתה קידומת, הפכה לאמא לשניים, התפתחה, זכתה בשלל פרסים, שינתה סגנון מוזיקלי ונפתחה לקהלים מגוונים. אבל דבר אחד לא השתנה: היא. בשיר מתוך האלבום החדש שהוציאה לאחרונה בן זקן שרה, "אני עדיין אותה ילדת רחוב", וכשהיא עומדת על הבמה במנורה עם אותה צניעות של הבחורה המתוקה באוברול המנומר ומודה שהיא נרגשת כל כך מהמעמד, אני מאמינה לה.

עדן בן זקן

עדן בן זקן צילום: ניר אמיתי

לא רקדנית אבל ללא ספק זמרת

בן זקן היא לא רקדנית, היא לא כותבת את השירים של עצמה, היא אפילו לא שומרת על קו מוזיקלי אחיד לאורך הקריירה (שימו לב להבדלים בין השירים הראשונים כמו "מנגינה" ו"אף אחד", שכיכבו גם הם בהופעה, לבין להיטים כמו "ממתק" ו"מועבט"), אבל היא ללא ספק זמרת. ביכולות ווקאליות מרשימות ואישיות כובשת היא הצליחה להפוך לאחת הזמרות המצליחות בישראל ולהרקיד 12,000 אנשים שקנו כרטיסים רק בשבילה.

בן זקן הבטיחה הופעה בלתי נשכחת וללא ספק קיימה. במופע אחד של 360 מעלות היא לקחה את הקהל למסע לאורך כל הקריירה שלה, מהבלדות שלוו על ידי שורת כנרים שעמדה על הבמה ועד הלהיטים המקפיצים שהעמידו את כל הקהל על הרגליים. לא היה צורך בגימיקים הנוספים כמו הצמידים המאירים בצבעים שחולקו לכל אורח והמגבות שקיבלנו כדי לנפנף איתן - עדן בן זקן היא מופע בפני עצמה ולא היה אפשר להוריד ממנה את העיניים.

צילום: ניר אמיתי

גם כשעדן עומדת ליד זמר וותיק היא הדבר הכי נוצץ על הבמה

כיאה למופע חגיגי, הגיעו גם אורחים חגיגיים. סטטיק הצליח להרים את הקהל עם הלהיט המשותף שלהם, "הפשע המושלם", ואפילו קיבל את הבמה כדי לבצע את הלהיט האישי "רונדלים". בהמשך הגיע גם נתן גושן לפרגן והשניים ביצעו את "חיים מאושרים" וגרפו צווחות התלהבות מהקהל. גם עדן חסון, פריצה מוזיקלית בעצמו, התייצב על הבמה ושר שני שירים יחד עם עדן. האורח האחרון והוותיק ביותר היה אייל גולן, שעלייתו לבמה קיבלה את מחיאות הכפיים הסוערות ביותר. היה מדהים לראות איך גם כאשר עדן עומדת ליד זמר עם וותק מכופל משלה וקריירה מפוארת היא מצליחה להיות הדבר הכי נוצץ על הבמה.

בין עשרות הלהיטים שעיצבו את הקריירה שלה, בן זקן ומנהליה בחרו בפינצטה את אלו שמגדירים את האישיות של עדן בצורה הטובה ביותר. מצד אחד מרגשת ומצליחה לפרוט על נימי הלב, מצד שני חיית מסיבות אנרגטית שמצליחה להרקיד אולם שלם אפילו בלי פזמון.

רגע השיא בהופעה נרשם כשהזמרת העלתה את בנה הבכור מישל לבמה וצעדה איתו יד ביד, כשהיא מקדישה לו את שיר החופה שלה, "חיים שלי". מישל המתוק נופף לקהל בהתלהבות ולא הסכים לעזוב את היד של אימו, ששרה בהתרגשות ועם מבט מאוהב בעיניים. חוץ מהמתיקות שהתפרצה על הבמה, השיר הזה הצליח להראות עד כמה עדן בן זקן הצליחה להישאר אנושית ופשוטה גם אחרי ההצלחה האדירה, והזכיר לנו את אותה בחורה צעירה ותמימה שרק רצתה לשיר.

עדן בן זקן וסטטיק

עדן בן זקן וסטטיק צילום: ניר אמיתי