הקולנוען הדתל"ש חוטף ביקורת: "לא שיערנו כמה כעס הסרט הזה יוציא"

יוצרי הסרט על המדרשיה מקבלים מאז שהוקרן תגובות רבות. אחד היוצרים, יאיר אגמון שיתף הודעת נאצה שקיבל שותפו לבימוי הסרט וכתב: "שני הצדדים צועקים עלינו, משני כיוונים שונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 11:59 ז בתמוז התשפג

הקולנוען הדתל"ש חוטף ביקורת: "לא שיערנו כמה כעס הסרט הזה יוציא"
יאיר אגמון, צילום: Raya Shuster (רעיה שוסטר) , CC BY-SA 3.0, ויקיפדיה

השבוע שודר בטלוויזיה הסרט הדוקומנטרי על המדרשיה, סרט שעורר שיח נרחב ברשתות. אחד מיוצרי הסרט, יוצר הקולנוע יאיר אגמון שיתף בעמוד האינסטגרם שלו, כי גם הוא ושותפו ליצירה טל בכר, מקבלים הודעות רבות ובינהם גם נאצות. אגמון שיתף בהודעה שקיבל בכר ובא נכתבו לבמאי דברים קשים וכתב: "מאז ועד עכשיו אנחנו מופגזים בתגובות והודעות".

"לא שיערנו כמה כעס ואמוציות הסרט הזה יוציא מאנשים" כותב אגמון, "קיבלתי היום טלפון מזמר מפורסם ששאל אותי באכזבה, למה לא עשינו בסרט את החיבור הזה, בין הפוגרומים של נוער הגבעות, לבין הונדליזם במדרשיה" הוא משתף.

אגמון מסביר כי ענה לאותו מר כי "אחרי שנים של תחקיר, ושל היכרות מעמיקה עם המדרשיה, אני לא מרגיש שיש קשר בין שני הסיפורים". אגמון משתף בעוד תגובה ששקיבל: "התקשר כדי לצעוק עלי, שאני פוגע בשמה הטוב של המדרשיה, ושהסרט לא מאוזן".

המדרשיה, מקבלים תגובות משני הצצדדים

המדרשיה, מקבלים תגובות משני הצצדדים צילום: טל בכר, במאי הסרט. יח"ץ המדרשיה

"שני הצדדים צועקים עלינו, משני כיוונים שונים"

"וזה מה שאני מרגיש עכשיו" הוא כותב, "אחרי יממה של התגוששויות כאלה. הניסיון שלנו לספר סיפור מורכב ושבור, שמדבר על הצדדים הטובים והרעים של המוסד החינוכי הזה, שחושף חלק מהסיפורים הקשים שהתרחשו שם, אבל עושה זאת בלי מסקנות חותכות על החברה הדתית כולה - הניסיון הזה משאיר הרבה צופים מאוכזבים" מסביר.

המדרשיה

המדרשיה צילום: באדיבות כאן 11

"כבר חודשיים ששני הצדדים צועקים עלינו, משני כיוונים שונים" מסביר אגמון את המצב בו הם נמצאים ומוסיף: "אנחנו במין תקופה כזאת, נראה לי, כולם רוצים לשמוע שהם צודקים". אגמון מסיים במילים חמות על שותפו ליצירה, הבמאי טל בכר שנתון להתקפות: "בכרקה הגיבור הוא בן אדם טוב, עדין וחכם. הוא אחד האנשים הכי טובים ורגישים שאני מכיר, ואני חושב שמרגישים את העדינות הזו שלו, ואת הרגישות הזו שלו, בכל פריים בסרט".