הכתב הסרוג תוקף ומצטט את אורי אורבך: "לא רוצה את האנשים האלה"

לאחר סוף שבוע רווי אירועים אלימים, גם מצד יהודים כנגד פלשתיניים בשומרון, מצטט העיתונאי רועי שרון דברים שאמר ב-2014 אורי אורבך ז"ל כנגד אותה תופעה בדיוק: "זה הולך להיגמר באסון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/23 22:54 ה בתמוז התשפג

הכתב הסרוג תוקף ומצטט את אורי אורבך: "לא רוצה את האנשים האלה"
רועי שרון, צילום: רובי קסטרו

מכתבם של ראשי מערכת הביטחון הערב (שבת), שם את הפוקוס בנעשה ביהוה ושומרון. בכירי המערכת טוענים כי מאז הפיגוע הקשה בעלי ביום שלישי האחרון, נערכים אירועי אלימות רבים מצד יהודים כנגד פלשתיניים והתריעו כי כוחות צה"ל מנותבים לפעילות המניעה במקום פעילות מבצעית. גם העיתונאי רועי שרון, שלאחרונההוציא ספר בנושא, הגיב לדברים ובחר לצטט דברים של אורי אורבך משנת 2014, דברים שכנראה רלוונטים, גם כמעט עשור אחרי.

"ארץ ישראל היא רק הכסות לנפשם המסוכסכת"

"נמאס לי ונמאס לרבים מהטיפוסים מהמפוקפקים האלה" מצטט שרון את אורבך, "שוחרי אלימות, שונאי אדם, משועממים ומופקרים. זה לא גינוי מה שאתם קוראים פה זה גט כריתות לצעירים האלה הממיטים עלינו קלון ואוטוטו על כולנו אסון" הוא כותב. "בראש ובראשונה על ההתיישבות. כי זו לא רק התנהגות מופקרת, זו גם התנהגות מפקירה. האלימות הזאת כל כך משניאה את המתנחלים, את כל המתנחלים, שלכל ממשלה יהיה הרבה יותר קל לתת את פקודת העקירה ולזכות בתמיכה ציבורית".

"אני לא רוצה את האנשים האלה לידנו ובתוכנו" הוא ממשיך ומוסיף, "אני חושב שהכהניסטים ותוצריהם הם פגע רע וסכנה גדולה. הם תומכים באלימות ומעודדים אלימות, וארץ ישראל היא רק הכסות לנפשם המסוכסכת. הם לועגים לכך שאנחנו נחמדים וממלכתיים, הם וכמה מהרבנים המוזרים שלהם. אנחנו ממלכתיים כי אנחנו שותפים בממלכה, ולא ניתן לעדרי הפנאטים האלה להחריב את החברה שלנו. אנחנו עם צה"ל ולא עם הפראים".

אורי אורבך ז"ל

אורי אורבך, התייחס לתג מחיר. ז"ל צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

"זה יגמר באסון"

"אנחנו עם המשטרה ועם המנהל האזרחי ועם השב"כ ואפילו עם המחלקה היהודית, ולא עם הטיפוסים האלה של תג מחיר". אורבך סיים את דבריו אז וכתב: "אנחנו לא ניתן שהרוח הרעה והאש הזרה הזו ישתלטו עלינו גם אם כל רבנינו הנכבדים ופוליטיקאינו המפוחדים יגידו 'טוב, אל תגזים'. זה הולך להיגמר באסון". (אורי אורבך 2014)" ציטט שרון את דבריו של אורבך.