הרב אברהם סתיו שיתף: "פעם אחר פעם הציעו לי להניח תפילין"

הרב שיתף שבכמה מקרים השבוע הציעו לו להניח תפילין. הוא הדגיש כי "יש בי אך ורק הערכה למי שעוברים כך עם תפילין במחלקות" אך הסביר גם את הצד השני: "משהו בשאלה היה לי גם קצת לא נעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/23 14:43 ד בתמוז התשפג

הרב אברהם סתיו שיתף: "פעם אחר פעם הציעו לי להניח תפילין"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

רבים מאיתנו חווים את זה, כאשר בקרון רכבת, במחלקה בבית חולים או סתם כך ברחוב, ניגש אלינו איזה חסיד ומציע לנו להניח תפילין, כאשר עבור רבם זוהי הנחת התפילין בודדה באותה תקופה. השבוע, כך משתף הרב אברהם סתיו, זה קרה גם לו ויותר מפעם אחת, במסגרת אשפוז בבית חולים. הרב מסביר כי יש לו הערכה עמוקה לאותם אנשים אך מוסיף גם תחושה שעלתה אצלו: "קצת פולשני".

"רציתי גם לשים את התחושה הזאת כאן"

"יצא שהשבוע, אולי לראשונה בחיי, פעם אחר פעם הציעו לי להניח תפילין" כתב הרב בחשבון הטוויטר שלו, "אין לי די תווים כדי לומר עד כמה יש בי אך ורק הערכה למי שעוברים כך עם תפילין במחלקות, בלי אפילו בדל של שמץ של ביקורת". למרות זאת הרב מוסיף נקוד מבט נוספת: "ואף על פי כן רציתי לשים על השולחן את זה שמשהו בשאלה היה לי גם קצת לא נעים".

דוכן הנחת תפילין, "אין לי מילה רעה"

דוכן הנחת תפילין, "אין לי מילה רעה" צילום: Michael Giladi/Flash90

"קצת פולשני" משתף הרב סתיו בתחושות, "קצת מהדהד את המורה בכיתה ה' שממשמש לך את הכתף לבדוק אם באת עם ציצית. ודווקא כי ברור לי שהם עושים את הדבר הנכון, ולא הייתי משנה אפילו פסיק קטן בהתנהלות שלהם, רציתי גם לשים את התחושה הזאת כאן" הוא כותב.