עמית סגל תוקף את מנהיגי המחאה: "שהמדינה תישרף על הדרך"

העיתונאי הסרוג מסביר כיצד קבוצת וואטסאפ של הפוליטיקאים שמובילים את המחאה המשפטית חושפת את מניעיהם האמיתיים: "את ראשי המחאה שבקבוצה נגד השינויים במערכת המשפט מעניינת יותר המחאה מאשר השינויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/23 09:36 כז בסיון התשפג

עמית סגל תוקף את מנהיגי המחאה: "שהמדינה תישרף על הדרך"
צילום: Flash90

העיתונאי עמית סגל ניתח בטורו האחרון ב"ידיעות אחרונות", את המניעים של הפוליטיקאים שמנהיגים את המחאה נגד הרפורמה המשפטית, וניתח את ההודעות שנחשפו בקבוצת הוואטספ "מה עושים עכשיו" שנחשפה לאחרונה.

"את ראשי המחאה שבקבוצה נגד השינויים במערכת המשפט מעניינת יותר המחאה מאשר השינויים"

"הוואטספ מחבר אנשים, והשנאות מחברות אויבים ותיקים", פתח וכתב העיתונאי, בהתייחסו לקבוצה שנחשפה לאחרונה בערוץ 14. "מי היה מאמין שבמחשכי השרתים של חברת מטא יש מקום אחד שבו נפגשים אהוד אולמרט עם אהוד ברק, האיש שהדיח אותו בפועל מראשות הממשלה" כתב. "אם היו אומרים לכם שדן חלוץ ומשה יעלון, שני השונאים הוותיקים, ימצאו עצמם יחד, הייתם מאמינים?"

מחאה נגד הרפורמה

מחאה נגד הרפורמה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

החיבור בין הפוליטיקאים הללו, לטענת סגל, נובע משנאתם לנתניהו: "הנה כל אלה, שבת אחים גם יחד, נלחמים באובססיביות בנתניהו, תחת דגל המלחמה בשחיתות. את ראשי המחאה שבקבוצה נגד השינויים במערכת המשפט מעניינת יותר המחאה מאשר השינויים", כתב, והסביר את טענתו: "בעוד רוב מכריע של המפגינים מרוצים, מן הסתם, מהצלחתם האזרחית הכבירה שסיכלה ברגע האחרון חקיקה מהפכנית, הם אבלים". סגל ציטט מדבריו של אהוד ברק בקבוצה: "שום תוצאה של יום ד' (קרי הוועדה לבחירת שופטים) לא תהיה פשוטה להמשך ההתנגדות". לדבריו: "ברק הרי היה מודאג מניצחון של האופוזיציה לא פחות מאשר מהפסד, כי בעיניו הדחת נתניהו איננה אמצעי לבלימת הרפורמה, אלא הרפורמה היא אמצעי להדחת נתניהו, ושהמדינה תישרף על הדרך". 

"הרוב רוצים לשמור על הדמוקרטיה ולחזור הביתה בשלום, לא לשרוף את המועדון"

בסיום, העיתונאי התייחס לממשק בין אותם אנדי ציבור לבין המפגינים, וטעם: "נדמה לי שקרב הרגע שבו הפלירטוט של החבורה הטחונה הזו עם אלימות ואנרכיה יתחיל לעלות למפגין הממוצע על העצבים". לדבריו: "הרוב רוצים לשמור על הדמוקרטיה ולחזור הביתה בשלום, לא לשרוף את המועדון", זו הסיבה, לדעתו, שגנץ הממלכתי יותר, מוביל בסקרים, ולעומתו, "ברק מקום עשירי במרצ ז"ל".

אהוד ברק, חשיפה מפתיעה

אהוד ברק, חשיפה מפתיעה צילום: Hadas Parush/Flash90